کد خبر: ۸۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی ارتش در یک برنامه تلویزیونی ماجرای ساقط کردن پهپاد آمریکایی، نشاندن هواپیمای ناتو با ۱۰۸ سرنشین و عذرخواهی خلبان آن و همچنین بستن آسمان ایران بر روی هواپیمای یک مقام ارشد اروپایی که می گویند آنگلا مرکل بوده را تشریح کرد.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی ارتش در یک برنامه تلویزیونی ماجرای ساقط کردن پهپاد آمریکایی، نشاندن هواپیمای ناتو با ۱۰۸ سرنشین و عذرخواهی خلبان آن و همچنین بستن آسمان ایران بر روی هواپیمای یک مقام ارشد اروپایی که می گویند آنگلا مرکل بوده را تشریح کرد.

ماجرا به سال 1390 باز می گردد. سایت اینترنتی روزنامه اشپیگل آلمان درباره این اتفاق نوشت: هواپیمای حامل مرکل و هیئت عالی رتبه ای متشکل از بازرگانان، مدیران ارشد دولتی و بخش خصوصی و روزنامه نگاران به مدت دو ساعت در آسمان ترکیه در حال پرواز و انتظار بود تا اینکه تهران به این هواپیما اجازه داد به وارد حریم هوایی ایران شود.

سخنگوی صدر اعظم آلمان همچنین گفت که مذاکرات یک ساعته میان وزارت خارجه آلمان و ایران و میانجیگری ترکیه برای دریافت مجوز عبور هواپیمای حامل مرکل از آسمان ایران انجام شد تا اینکه این مجوز دریافت شد و ما در حال بررسی موضوع ارائه اعتراض رسمی در این باره به مقامات تهران هستیم.

خبرنگار اشپیگل در گزارش خود می نویسد که در صورتی که انتظار برای عبور از ایران بیش از این به طور می انجامید ، هواپیمای حامل هیئت صدراعظم آلمان (ایرباس 340) حتما در مسیر خود با مشکل سوخت مواجه می شد.

براساس این گزارش، ایران در ابتدا و قبل از انجام این سفر، با عبور هواپیمای حامل صدراعظم آلمان از آسمان ایران موافقت کرده بود اما با نزدیک شدن این هوایپما به حریم هوایی ایران، مقامات این کشور به طور موقت مانع از ورود هواپیما شدند.

هیئت آلمانی با استفاده از دو هواپیما به هند سفر کرده بودند که هوایپمای دیگر ،حامل شماری از وزیران و کارشناسان ارشد دولت آلمان توانسته بود براساس برنامه قبلی، از آسمان ایران عبور کند و به موقع در فرودگاه دهلی نو فرود آید.

حالا روایت فرمانده پدافند هوایی ارتش درباره این ماجرا را می بینید: 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار