کد خبر: ۸۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
بانک رفاه مال کارگران است و 40 میلیون کارگری که در کشور وجود دارد سهامدار آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران درباره بانک رفاه اظهار داشت: دولت به جای بانک های خصوصی بانک رفاه را مصادره کرد و آن را ملی اعلام کرد.
وی تاکیدکرد: بانک رفاه مال کارگرهاست و ملک شخصی نیست.
نماینده کارگران در مجلس تصریح کرد: معنی این کار این است که دلت همچنان حقوق کارگران را به رسمیت نمی شناسد.
این نماینده مجلس گفت: من کمیسیون تخصصی مجلس را قانع کردیم و حالا آنها استفساری را پذیرفته اند که درباره بانک رفاه این کار را به تعویق بیاندازند.
وی افزود: خب می توانند تکلیف کنند بین 40 میلیون سهامدارش توزیع سهم اعلام شود.
این نماینده مجلس درباره این که آیا بانک رفاه بدهی داشته است گفت: نه اصلا، دولت به حکم قانون و این که باید سهام بانک رفاه عرضه شود این مسئله را مطرح می کند ولی بانک رفاه هیچ بدهی ای ندارد، بانک رفاه از ما هم طلبکار است.
محجوب گفت: بانک رفاه بانک ورشکسته ای نیست. ما خودمان در تحقیق و تفحص چوب را برداشتیم و مجبور کردیم که بدهی هایشان را صفر کنند. بانک رفاه از بانک هایی است که جزو تامین اجتماعی است و چون دولت به تامین اجتماعی بدهکار است، بزرگترین بدهکار بانک رفاه ، سازمان تامین اجتماعی است. بدهکاران بانک رفاه افراد نیستند و وام های صوری ندارد و عدد بزرگی نیست که جای نگرانی برای بانک باشد.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: بانک رفاه هیچ مشکلی ندارد و غیرخصوصی واقعی است .
محجوب ادامه داد: در حال حاضر بانک رفاه مدیر توانمندی دارد هم سوابق مالی ممتد دارد هم حسابرس زبده ای بوده و هم مدیریت قابلی است. در دو دوره وزارت هم هیچ وزیری تصمیم به تغییر نداشته است چون بحث اصلی آنست که بانک بچرخد.
رئیس خانه کارگر بیان کرد: بحث این است که قانون را اجرا کنیم سهامش را بیاید عرضه کند و نمی گویند که به وسیله فروش سهام بدهکاری بانک باید پرداخت شود، می گویند تامین اجتماعی مکلف است که سهامش را بفروشد و این پول را بردارد. در واقع چون تامین اجتماعی سهامدار است پول فروش سهام بانک رفاه به تامین اجتماعی تعلق می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: