کد خبر: ۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
برای آیفون 11 با دلار حدود 12 هزار تومانی می توان محدوده قیمت هایی از 10 تا 13 میلیون تومان را محاسبه کرد هر چند این میزان فقط حاصل تبدیل خام دلار به ریال است و احتمالا باید منتظر قیمت هایی نجومی برای این گوشی در بازار چهارسو و علاالدین باشیم.

آیفون 11

اپل هفته آینده از سری جدید گوشی‌های iPhone رونمایی خواهد کرد؛ موبایل‌هایی که طبق انتظار باید آیفون ۱۱ نامگذاری شوند. درست مثل همیشه از مدت‌ها قبل درباره این محصولات شایعه‌های زیادی مطرح شده که اگرچه بعضی‌هایشان به‌شدت دور از انتظار هستند، اما تجربه نشان داده چندتایی از آن‌ها معمولا محقق خواهند شد.
 
این بار حرف‌هایی درباره وجود iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max در کنار iPhone 11 وجود دارد. سه گوشی موبایل که تلاش می‌کنند طیف‌های متفاوتی از سلیقه عشاق سینه‌چاک آیفون را راضی نگه‌دارند. با هم این شایعه‌ها را مرور می‌کنیم تا در ۱۹ شهریور غافلگیر نشویم.
 
شایعه شماره یک: اسامی آیفون‌های بعدی
مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل در 19 شهریور ماه برگزار می‌شود. احتمال رونمایی از حداقل سه گوشی در این مراسم وجود دارد. ما حدس می‌زنیم این گوشی‌ها iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max باشند.

شایعه شماره دو: وجود یک گوشی با عنوان iPhone 11 Pro
جدی‌جدی می‌گویند اپل قرار است از مدل نامگذاری گوشی‌های سامسونگ و هوآوی پیروی کند و حداقل یکی از گوشی بعدی خود را با عنوان iPhone 11 Pro به بازار بفرستد. این شایعه با اینکه دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما توسط یکی از کاربران توییتر با نام ConiX انجام شده که پارسال پیش‌بینی‌اش درباره اسم آیفون XS و XR درست از کار درآمد.
 
احتمال این نوع نامگذاری وقتی تقویت می‌شود که بدانیم سال گذشته اپل برای نامگذاری محصولات جدید خود زحمت زیادی متحمل شد؛ بنابراین ممکن است همان اسامی قبلی را تنها با اضافه کردن پسوند Pro عرضه کند. تنها مثال نقض این قضیه می‌توان آیفون اقتصادی XR باشد که ممکن است اپل رضایت دهد اسم آن آیفون 11R باشد.

شایعه شماره سه: مشخصات گوشی ارزانقیمت آیفون
iPhone 11 Pro مدل گرانقیمتی خواهد بود، اما قطعا یک نسخه ارزان‌تر هم وجود خواهد داشت که قیمت پایه آن از ۷۵۰ دلار شروع می‌شود. آیفون‌های جدید طبق سنت دیرینه اپل همگی از پردازنده A13 استفاده می‌کنند، اما آیفون ارزانقیمت می‌تواند به حافظه‌موقت چهار گیگابایتی مجهز باشد. زیاد نیست، اما قطعا توقعات اپل و کاربران را از آیفون ارزانقیمت برآورده می‌کند. ارتقا دوربین مخصوص سلفی تا ۱۲ مگاپیکسلی یکی دیگر از پیش‌بینی‌های قابل تصور است. اگر اپل همچنان به طراحی ناچ‌اسکرین وفادار باقی بماند، همچنان شاهد حضور سنسور Face ID در بریدگی بالای صفحه‌نمایش هستیم.

شایعه شماره چهار؛ حذف تاچ سه‌بعدی از آیفون ۱۱
ویژگی لمس سه‌بعدی یا همان 3D Touch با کلی سلام و صلوات توسط اپل معرفی شد و پس از چند سال افتخار به خلق این قابلیت به نظر می‌رسد دوره‌اش سر آمده است. اپل می‌خواهد به سادگی 3D Touch را کنار بگذارد. این اتفاق در همه مدل‌های بعدی آیفون رخ می‌دهد.

شایعه شماره پنج؛ ویژگی‌های iPhone 11 Pro
قرار نیست انقلابی در آیفون جدید رخ دهد. iPhone 11 Pro در عوض باید قدرتمندترین آیفون تاریخ باشد تا بتواند از آبرو و اعتبار اپل حراست کند. علاوه بر پردازنده A13، می‌توانیم توقع حضور حداقل شش گیگابایت حافظه‌موقت را روی این گوشی داشته باشیم. همین حالا گوشی‌های اندرویدی زیادی با مقدار ۱۲ گیگابایت و هشت گیگابایت حافظه موقت موجود دارند که کارکرد واقعی آن‌ها زیر سوال است. پس اپل به شش گیگابایت قناعت خواهد کرد. در پشت گوشی، اما این احتمال وجود دارد که اپل تسلیم موج حاکم بر بازار شود و رضایت دهد عملیات ثبت عکس‌ها با حسگر‌های بیشتری صورت بگیرد. آیفون هفت پلاس دوربین دوگانه داشت و شاید iPhone 11 Pro اولین محصول اپل با دوربین سه‌گانه باشد.

شایعه شماره شش؛ ارتقا حافظه‌های ذخیره‌سازی
آیفون ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی انتخاب‌هایی رویایی بودند، اما در چند سال گذشته به دست فراموشی سپرده شدند. اپل استفاده از حافظه‌های ۶۴ گیگابایتی را هم به‌دست فراموشی سپرده و این احتمال وجود دارد که حافظه نصب شده روی iPhone 11 حداقل ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داشته باشد. وجود دو گزینه دیگر با حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت هم محتمل است.
بیشتر بخوانید
شایعه شماره هفت؛ زمان عرضه آیفون‌های جدید به بازار
مراسم اپل ۱۹ شهریورماه برگزار می‌شود. ۱۰ روز بعد یعنی در ۲۹ شهریور اولین نسخه از آیفون ۱۱ تحویل مشتری در آمریکا خواهد شد. همزمان با این اتفاق آیفون‌های جدید در چند کشور دیگر به‌دست خریداران می‌رسد. به‌شکل طبیعی چند روز بعد سروکله آن‌ها در بازار‌هایی مثل ایران آفتابی خواهد شد. یعنی در هفته اول مهرماه.

شایعه شماره هشت؛ وجود قابلیت شارژ معکوس
گوشی‌های موبایل همین حالا قابلیت‌های شارژ زیادی دارند، اما آیفون ۱۱ پا را فراتر می‌گذارد و علاوه بر شارژ سریع و شارژ بی‌سیم توانایی خواهد داشت سایر دستگاه‌ها مانند اپل‌واچ یا هدفون‌های بی‌سیم اپل را شارژ کند. به این قابلیت شارژ معکوس می‌گویند. این امکان به پشتوانه وجود باتری‌های بزرگ با ظرفیت حداقل سه هزار میلی‌آمپر ساعت در دسترس خواهد بود. پیش‌بینی شده آیفون ۱۱ باتری سه هزار و ۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد. ظرفیت باتری آیفون ۱۱ مدل Pro حداقل سه هزار و ۱۹۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و روی iPhone 11 Pro Max یک باتری با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت نصب می‌شود.

شایعه شماره ۹؛ باز کردن قفل آیفون با یک نگاه
سنسور اثرانگشت در آیفون ۱۱ به همان شکل قبلی در زیر صفحه‌نمایش پنهان شده است، اما اپل قرار است سنسور Face ID را به شکلی تقویت کند که کسی سراغ بقیه گزینه‌ها نرود. سنسور واید انگل در این مورد نقش زیادی خواهد داشت و باید طوری باشد که نگاه کردن به گوشی از هر زاویه‌ای کارگشا باشد.

شایعه شماره ۱۰؛ قلم مخصوص اپل
وقتی اولین آیفون معرفی شد، استیو جابز مرحوم تاکید زیادی روی قابلیت‌های تاچ صفحه‌نمایش بدون نیاز به استفاده از قلم داشت. اگر چیزی به اسم iPhone 11 Pro Max با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی وجود داشته باشد، ابعاد آن به‌قدری بزرگ خواهد بود که اپل به‌اجبار روی آن مرحوم را زمین می‌اندازد. پس احتمال وجود قلم مخصوص اپل تقویت می‌شود. اطلاعات درز پیدا کرده از سوی تولیدکنندگان لوازم جانبی نشان می‌دهد آن‌ها سرگرم ساخت قاب‌های چرمی هستند که رویشان حفره‌ای باریک وجود دارد.

شایعه شماره ۱۱؛ رنگ‌های احتمالی در iPhone 11
حالا که در ساخت سخت‌افزار‌ نمی‌توان خلاقیت به خرج داد، تولیدکننده‌های موبایل کم‌کاری خود را با عرضه رنگ‌بندی‌های بیشتر جبران می‌کنند. اپل آخرین شرکتی است که تن به این کار خواهد داد، اما برای حفظ آبرو هم که شده به‌شدت مقابل رنگ‌های عرضه‌شده توسط بقیه مقاومت خواهد کرد. پس توقع داشتن آیفون آبی را نداشته باشید. اگر در میان شش رنگ عرضه شده برای iPhone 11 یک نسخه سبز تیره مشاهده کردید تعجب نکنید.
 
آیفون ۱۱؛ بررسی ۱۱ شایعه تقریبا جدی پیش از رونمایی رسمی آیفون‌های جدید
شاید iPhone 11 Pro اولین محصول اپل با دوربین سه‌گانه باشد
 
آیفون ۱۱؛ بررسی ۱۱ شایعه تقریبا جدی پیش از رونمایی رسمی آیفون‌های جدید
اگر در میان شش رنگ عرضه شده برای iPhone 11 یک نسخه سبز تیره مشاهده کردید تعجب نکنید
 
آیفون ۱۱؛ بررسی ۱۱ شایعه تقریبا جدی پیش از رونمایی رسمی آیفون‌های جدید
 
و اما قیمت 
 
برای آیفون 11 با دلار حدود 12 هزار تومانی می توان محدوده قیمت هایی از 10 تا 13 میلیون تومان را محاسبه کرد هر چند این میزان فقط حاصل تبدیل خام دلار به ریال است و احتمالا باید منتظر قیمت هایی نجومی برای این گوشی در بازار چهارسو و علاالدین باشیم. 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار