کد خبر: ۸۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
سطح توانگری مالی شرکت ها به طور منظم از سوی نهادناظر کنترل می شود و خوشبختانه در چند سال اخیر شرکتهای بیمه با در پیش گرفتن تمهیداتی سطح توانمندی مالی خود را بالا برده اند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، با ابراز خرسندی از تلاش ها و همراهی های خانه ملت با صنعت بیمه و همچنین اعلام این مطلب افزود: کسری ذخایر در صنعت بیمه با سیاست های منظم و مدون در حال کاهش است و شرکت های بیمه با صرف نظر از تقسیم سودهای مقطعی، به سمتی حرکت می کنند که کسری ذخایر در این صنعت به صفر برسد.
رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که در سال ۱۳۹۷ از سه شرکت فاقد ذخایر کسری به ده شرکت بیمه فاقد کسری ذخایر رسیده ایم، تصریح کرد: برای جبران کسری ذخیره راهکارهایی را در پیش گرفته ایم که در حال حاضر کاهش بیست و سه درصدی این کسری ها یک دستاورد ارزشمند برای این صنعت به شمار می رود.
وی قرار گرفتن بیست شرکت بیمه ای در سطح یک توانگری را محصول هم افزایی و تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر بیمه و شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: برقراری نظام حاکمیت شرکتی در کنار نظارت اصولی و دقیق بیمه مرکزی نوعی فضای خودکنترلی را در صنعت بیمه حکفرما کرده است.
دکتر سلیمانی با اشاره به بهره گیری دانش فنی و استفاده از دیدگاه های خبرگان صنعت بیمه در اصلاح اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران، اظهارداشت: مقدمات کافی برای مباحث برون سپاری در بخش آموزش و راه اندازی انجمن های تخصصی بیمه فراهم شده و به زودی شاهد تحولات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.
رییس شورای عالی بیمه گفت: شایسته سالاری اصل اول بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت مدیران است، آنها باید تلاش کنند که شایستگی های خود را ارتقاء بدهند تا از نهاد ناظر نمرات مثبتی دریافت کنند.
وی در حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به تشریح پیچیدگی های موضوع نگهداری ریسک در صنعت بیمه پرداخت و گفت: صنعت بیمه کشور در نهایت آرامش و اطمینان، مسئولیت تمامی ریسک های داخل کشور را پذیرفته که این امر نشانگر ظرفیت بالای نگهداری ریسک در صنعت بیمه است.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه و تاثیر آن بر صنعت بیمه از پوشش بیمه ای ناوگان هوایی و دریایی، پالایشگاه ها، مراکز پتروشیمی و فازهای گوناگون نفتی و گازی به عنوان یک دستاورد درخشان یاد کرد و گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با توجه به اثربخشی درآمدهای صنعت بیمه در حوزه اتکایی با انتقال بخشی از این ریسک ها به بازار سرمایه موافقت کند و البته سیاست گذاری ها به صورتی باشد که ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه نهادهای دیگر نظیر بورس و بانک را تحت تاثیر قرار ندهد.
دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که صنعت تعهدات خود را در خصوص پرداخت عوارض به نهادهایی نظیر وزارت بهداشت، نیروی انتظامی واورژانس عمل کرده است از اعضای کمیسیون اقتصادی خواست با انجام رایزنی با خزانه دار کل کشور، این مبلغ رادر اختیار نهادهای ذیربط قرار دهند.
وی اضافه کرد: لازم است گزارش جامعی از چگونگی هزینه کرد این مبالغ در اختیار بیمه مرکزی و صنعت بیمه قرار داده شود تا میزان اثرگذاری در کاهش تلفات و خسارات مشخص شود.
رییس شورای عالی بیمه از تدوین شاخص های رتبه بندی سامانه های الکترونیکی در صنعت بیمه خبر داد و گفت: سامانه سنهاب بیمه مرکزی برای دومین سال پیاپی عنوان نخست را در بین تمامی دستگاه های دولتی کشور کسب کرده و تلاش می کنیم با استقرار یک سامانه یکپارچه بین صنعت بیمه و دستگاه های مرتبط، میزان تقلبات و تخلفات صنعت بیمه را به صفر برسانیم.
وی از تغییر رویکرد بیمه مرکزی از نظارت میدانی به نظارت الکترونیکی به عنوان یک حرکت ارزشمند یاد کرد و گفت: در دنیای امروز مقاومت در برابر ابزار مدرن و دیجیتالی هیچگونه منطقی ندارد و صنعت بیمه با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های روز جهان روی ریل توسعه حرکت می کند.
سلیمانی با تشریح آخرین وضعیت آیین نامه نظارت بر استارت آپ ها از عزم جدی بیمه مرکزی برای نظارت فنی بر استارتاپهای بیمه ای سخن گفت و اعلام کرد: موضوع ساماندهی استارت آپ ها و کنترل دقیق عملکرد آنها مستلزم تدوین آیین نامه ای فنی و کامل بود که خوشبختانه با همراهی پژوهشکده بیمه این کار صورت گرفته است.
وی با تقدیر از عملکرد مثبت اعضای کمیسیون اقتصادی در صنعت بیمه، از نمایندگان مجلس خواست در تصویب برخی قوانین، مصالح این صنعت را به عنوان صنعتی ارزش آفرین و اطمینان بخش برای جامعه در نظر بگیرند تا ارکان این صنعت از جمله صندوق تامین خسارات بدنی با حفظ استقلال خود بتواند ماموریت ها و مسئولیت هایش را ایفا کند.
رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خشنودی از بهبود وضعیت شرکت دولتی بیمه ایران در سال های اخیر بر ضرورت کاهش بدهی های این شرکت تاکید کرد و پیشنهادهایی در خصوص فروش سهام و دارایی ها و نظایر آن به مدیران این شرکت ارائه کرد.
وی در پایان با سپاس از حساسیت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع صنعت بیمه از آنان خواست با حمایت از فعالان این صنعت در تصویب لوایحی نظیر حذف مالیات بر ارزش افزوده رشته های حساس بیمه ای و تصویب لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به رشد و توسعه این صنعت کمک کنند.
در این جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز به طرح دیدگاههای خود در خصوص فعالیت های صنعت بیمه در کشور پرداختند.
گفتنی است هم اندیشی و تبادل نظر با هدف تقویت و توسعه صنعت بیمه کشور و افزایش تعامل بین مجلس و بیمه با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت بیمه کشوردر بیمه مرکزی برگزارشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: