کد خبر: ۸۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
اطلاعات موجود نشان می‌دهد تنها نیم درصد مانده تسهیلات بانک صادرات ایران مربوط به بخش دولتی است و بخش خصوصی، عمده تسهیلات این بانک را استفاده کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، یکی از مهم‌ترین سوالات موجود در میان عموم مردم این است که چه میزان از حجم گسترده تسهیلات پرداختی توسط نظام بانکی را سازمان‌ها، ادارات و بخش‌های مختلف دولتی مصرف می‌کنند؟
درباره آمار نظام بانکی البته می‌توان به اطلاعات بانک مرکزی رجوع کرد، اما آن‌طور که داده‌های منتشر شده توسط بانک صادرات ایران نشان می‌دهد، حجم بسیار ناچیزی از منابع این بانک به صورت تسهیلات در اختیار بخش دولتی قرار گرفته است.
از مانده یک هزار و ۲۳۷ هزار میلیارد ریالی تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان خرداد ماه سال جاری، تنها شش هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات اعطایی به بخش دولتی است.
این عدد تقریبا نیم درصد کل مانده تسهیلات پرداختی است و نشان می‌دهد ۹۹٫۵ درصد کل تسهیلات این بانک را سایر بخش‌ها دریافت کرده‌اند.
بخش خصوصی شامل تعاونی‌ها، بخش بازرگانی، کشاورزی، صنعت، معدن و... با استفاده از تسهیلات بانکی، فعالیت‌های خود را به روزرسانی کرده و نقش اصلی را در رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور بر عهده دارند.
جدول منتشر شده توسط بانک صادرات ایران همچنین نشان می‌دهد مانده تسهیلات پرداختی این بانک در سال ۱۳۹۷ به نسبت سال قبل آن بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: