کد خبر: ۸۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
آموزش رایگان و حرفه‌ای سئو
سال‌ها است که صاحبان وب‌سایت‌ها (در حوزه‌های متفاوت) تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف، سایت خود را به بهترین تبدیل کنند و بیشترین بازدید را از سوی مردم داشته باشند؛ که مهمترین اقدام در این زمینه، تمرکز بر قوانین سئو است. این مطالب آموزشی را دنبال کنید تا به قوانین سئو و نحوه افزایش رتبه سایت مسلط شوید.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید + تصاویر

قشرهای مختلف جامعه، چند سالی است که ترجیح می‌دهند بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را به صورت غیر حضوری و از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنند. افزایش شمار این فروشگاه‌ها و گسترده شدن نیاز مردم، باعث شده است علاوه بر کالا، خدمات به صورت اینترنتی معرفی و درخواست داده شود که این گرایش چشمگیر مردم به فروشگاه‌های اینترنتی، رقابت بین فروشگاه‌ها را دوچندان کرده است. اما کدام فروشگاه می‌تواند فروش بیشتری داشته باشد؟ برای بهتر دیده شدن و دست یابی به سود تصاعدی، به انجام چه کارهایی نیاز است؟

سال‌ها است که صاحبان وب‌سایت‌ها (در حوزه‌های متفاوت) تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف، سایت خود را به بهترین تبدیل کنند و بیشترین بازدید را از سوی مردم داشته باشند؛ که مهمترین اقدام در این زمینه، تمرکز بر قوانین سئو است.

ما سایت شما را در صفحه اول گوگل میخکوب میکنیم!/ آموزش رایگان و حرفه‌ای سئو + تصاویر

سئو چیست و چه تاثیری بر بهتر دیده شدن سایت‌ دارد؟

سئو، (مخفف Search Engine Optimization) به صورت مختصر، به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو است. در واقع سئو، قوانینی است که برای این موتورها  تعیین شده و هر سایتی که این قوانین را بهتر رعایت کند، از دید موتورهای جست‌و‌جو ارزش بیشتری دارد و در نتایج جست‌و‌جو در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. موتورهای جست‌و‌جو (مانند Google، Yahoo، Bing، Ask) حساسیت بسیار زیادی روی وضعیت سئوی سایت‌ها دارند و ربات‌هایی را طراحی کرده‌اند تا هرلحظه این وضعیت را ارزیابی کنند.

قوانین سئو به قدری حساس است که صاحبان وب‌سایت‌ها با کوچکترین اشتباه در این زمینه، از سوی موتورهای جست‌و‌جو جریمه می‌شوند! پس باید این قوانین را به خوبی شناخت و با علم کافی، اقدام به ویرایش و طراحی کرد. محتوا، سرعت و امنیت، سه ضلع مثلث سئو هستند و توجه ویژه به هر سه مورد، الزامی است؛ اما محتوا نسبت به دو مورد دیگر، اهمیت بیشتری دارد.

ما سایت شما را در صفحه اول گوگل میخکوب میکنیم!/ آموزش رایگان و حرفه‌ای سئو + تصاویر


روش‌های عیب یابی و رفع معایب سئو

سایت‌‌ها و نرم افزارهای زیادی برای بررسی دقیق سئو وجود دارد که هریک، بخش متفاوتی از سئو را ارزیابی می‌کنند که البته با قدرتمند شدن سایت‌های بررسی سئو، دیگر نیازی به دانلود و نصب نرم افزار نیست. در ادامه به معرفی چند مورد از سایت‌های بررسی سئو (که اطلاعات را به صورت رایگان نمایش می‌دهند) می‌پردازیم:

GTmetrix - قدرتمندترین سایت بررسی بهینه سازی‌ها

سایت GTmetrix.com ، فعالیتی موفق و حرفه‌ای در زمینه بررسی دقیق وضعیت بهینه سازی‌های سایت‌ها دارد. بخشی از مواردی که این سایت بررسی می‌کند، عبارتند از: کدها (مانند css، js، html) - تصاویر - صفحات شکسته و CDN.

در این سایت همچنین می‌توانید سرعت بارگذاری تصاویر و کدها و در نهایت، سرعت بالا آمدن سایت را مشاهده کنید (برای مشاهده سریع نتایج بررسی، بهتر است در سایت عضو شوید).

woorank - بررسی وضعیت لینک‌های داخلی، شبکه‌های اجتماعی و امنیت

سایت woorank.com به عنوان یکی از محبوب‌ترین بررسی کننده‌های آنلاین سئو، اطلاعات بسیار مهمی را نمایش می‌دهد. برخی از این اطلاعات، عبارتند از: لینک‌های داخلی، خارجی و خروجی - وضعیت SSL (امنیت) - شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام) و نقشه سایت.

Nibbler - بررسی دقیق هدینگ، متا تگ و نسبت متن به کد

سایت Nibbler.silktide.com نیز مواردی همچون شبکه‌های اجتماعی، هدینگ، تصاویر و نسبت متن به کد را بررسی می‌کند. سایت‌های دیگری هم در زمینه بررسی وضعیت سئو فعالیتی موفق دارند، اما به کمک سایت‌های مذکور، می‌توان نقاط قوت و ضعف سئو را به خوبی شناخت. شرکت گوگل نیز سرویس‌هایی دارد که اطلاعات بسیار مهمی را درباره وضعیت سرعت و بهینه سازی سایت، نمایش می‌دهند که در جلسات آموزشی بعدی به شرح کامل این سرویس‌ها می‌پردازیم.

این نکته را نیز متذکر می‌شویم که اطلاعاتی که این سایت‌ها نمایش می‌دهند، به صورت صد درصدی با يکديگر تفاوت ندارند و بخشی از اطلاعات سئو، تکراری است؛ اما برای دست یابی به درست ترین اطلاعات درباره هریک از بخش‌ها، بهتر است اطلاعاتی که سایت‌های مختلف نمایش می‌دهند را با هم مقایسه کنید.

ما سایت شما را در صفحه اول گوگل میخکوب میکنیم!/ آموزش رایگان و حرفه‌ای سئو + تصاویر

پس از شناسایی دقیق معایب، نوبت رفع آنها است؛ اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که تمام موتورهای جست‌و‌جو، برای سایت‌های پایدار و بدون تغییر، ارزش بیشتری قائل هستند. پس در صورت نیاز به تغییر بخش‌های حساس و اصلی (مانند هدینگ ۱)، این تغییرات را با فاصله زمانی انجام دهید و از انجام تمام تغییرات در یک روز، اجتناب کنید. همچنین به هیچ عنوان، بدون دانش کافی درباره جزئیات سئو، اقدام به ویرایش کد یا محتوا نکنید، چون ممکن است شامل جریمه موتورهای جست‌و‌جو شوید.

مطالبی که به شما عزیزان تقدیم شد، اولین جلسه از آموزش سئو بود. جلسه‌های بعدی آموزش سئو، هر هفته در سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران منتشر می‌شود.

در جلسه بعدی، به نقش تصاویر در وضعیت سئو و نحوه بهینه سازی عکس‌ها، همچنین تاثیر محتوای کپی و بلایی که بر سر سئو می‌آورد، می‌پردازیم. (چند افزونه ایده‌آل بهینه سازی تصاویر (برای وردپرس) نیز معرفی خواهد شد).

این نکته را نیز متذکر می‌شویم که آموزش‌های ما در زمینه سئو، به نحوی خواهد بود که تمام افراد (حتی با کمترین دانش کد نویسی) بتوانند مطالب را روی وب‌سایت خود پیاده سازی و نهایتا در نتایج موتورهای جست‌و‌جو رتبه بهتری کسب کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار