کد خبر: ۸۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از جعلی بودن سایت ثبت نام یارانه نقدی به نشانی www.yarane.site خبر داد و گفت: مجرمین از این طریق اطلاعات کارت بانکی مردم را به دست می آورند.
صراط:

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از جعلی بودن سایت ثبت نام یارانه نقدی به نشانی www.yarane.site خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی  با اعلام جعلی بودن سایت ثبت نام یارانه نقدی به نشانی www.yarane.site گفت: این سایت جعلی بوده و به هیچ عنوان اطلاعات خود را در آن وارد نکنید.

وی اظهار داشت: طی چند روز اخیر مجرمان  ارسال پیامک با عنوان" یارانه شما قطع شده است برای ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید "اقدام به اغفال قربانیان نموده و انان را به درگاه جعلی بانکی می کشانند.

کریمی ادامه داد: فرد قربانی پس از ورود به سایت جعلی و وارد کردن اطلاعات هویتی خود برای پرداخت مبلغ ۲هزارتومان جهت تکمیل پرونده  به یک درگاه‌ جعلی (فیشینگ) هدایت می شوند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: قربانیان باتوجه به کم بودن مبلغ اقدام به پرداخت وجه می کنند غافل از اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را به فرد مجرم تقدیم کرده اند.

سرهنگ کریمی با اشاره به ادرس اعلامی مجرمین ادامه داد: آدرس این سایت www.yarane.site است ولی ممکن است مجرمین کمی آن را تغییر داده و با اسامی دیگر نیز ارسال کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: شهروندان می‌بایست توجه داشته باشند به طورکلی تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و در ابتدای ان https امده است و  سایت‌هایی با دامنه. COM و …، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها و … نیستند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از کسانی که ممکن است در دام افراد مجرم افتاده باشند درخواست کرد: در صورتی که به دلیل عدم آگاهی اطلاعات بانکی خود را در همچین سایتس وارد کرده اید، لازم است سریعا رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

سرهنگ کریمی در پایان از عموم مردم خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما به این حوزه پلیسی گزارش کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار