کد خبر: ۸۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد
وزارت بهداشت عراق از شهادت دست کم ۳۱ نفر و مجروحیت ۱۰۰ نفر دیگر در جریان بزرگداشت مراسم عاشورای حسینی در شهر کربلا خبر داد.

شهادت ۳۱ نفر و مجروحیت ۱۰۰ نفر در جریان یک حادثه در کربلا

وزارت بهداشت عراق از شهادت دست کم ۳۱ نفر و مجروحیت ۱۰۰ نفر دیگر در جریان بزرگداشت مراسم عاشورای حسینی در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که در جریان بزرگداشت مراسم عاشورای حسینی در شهر کربلا دست کم ۳۱ نفر به شهادت رسیده و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

گفته می شود این حادثه به دنبال ازدحام جمعیت و ریزش یک دیوار در باب الرجا واقع در حرم سید الشهدا به وقوع پیوسته است.

در همین حال مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از شمار مجروحان و شهدای احتمالی ایرانی در حادثه امروز کربلا اطلاعی در دست نیست از آغاز سرشماری کاروان های ایرانی خبر داد.

صحبت الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره حادثه امروز در کربلا گفت: امروز ریزش دیوار در باب الرجا حرم سیدالشهدا (ع) و همچنین ازدحام جمعیت باعث شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۷۰ نفر دیگر شده است.

وی درباره علت دقیق این حادثه که ازدحام جمعیت باعث ریزش سازه شده یا ریزش سازه علت اصلی حادثه بوده، بیان کرد: در ابتدا یکی از سازه های بتنی در باب الرجا فرو ریخت و همچنین در ادامه به خاطر ازدحام زیاد جمعیت، زائران روی هم افتادند و به همین دلیل و اینکه در ادامه شاهد ریزش بیشتر سازه بودیم این حادثه ابعاد دیگری را به خود گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند امدادرسانی آغاز شده و عزاداری هم برقرار است. آمبولانس ها در حال انتقال مجروحین به بیمارستانهای کربلا و انتقال اجساد شهدا هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که درباره آمار مجروحین و شهدای احتمالی ایرانی آماری در دست هست یا نه، بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی از آمار شهدا و زخمی ها نداریم و در حال سرشماری کاروان ها هستیم اما در این بین ممکن است زائران ایرانی که به صورت انفرادی نیز  سفر کرده اند در بین مجروحین باشند که به محض دریافت اطلاعات دقیق آن را اطلاع رسانی می کنیم.

برچسب ها: کربلا ، حادثه ، شهدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار