کد خبر: ۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
استفاده از موبایل در دوران بارداری نه تنها هیچ اثر مخربی به سیستم عصبی و مغز جنین وارد نمی کند بلکه می تواند توانایی زبانی و مهارت حرکتی او را تا سن ۳ سالگی افزایش دهد.

یک تیم محقق پزشکی در دانشگاه پزشکی نروژ با در نظرگرفتن فرضیه خطرناک بودن امواج الکترومغناطیسی بر مغز، سیستم عصبی، امواج الکترومغناطیسی بر مغز، سسیتم عصبی، زبان، توانایی حرکت جنین بر اثر استفاده از موبایل در بارداری پژوهش گسترده ای انجام داده اند.
در این پژوهش مادران و کودکان بسیاری قبل، حین و ۳ تا ۵ سال پس از بارداری مورد آزمایش قرار گرفتند، در تمامی این مدت میزان استفاده مادران از موبایل بررسی و اطلاعات آن ثبت شد و پس از تولد نوزاد نیز تا ۵ سالگی رشد سیستم عصبی، توانایی های کلامی و برقراری ارتباط آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
پروفسور جان الکساندر پس از اتمام این پژوهش اعلام داشت که بررسی های آنها توانسته است برای اولین بار ثابت کند که استفاده از موبایل در بارداری توسط مادر نه تنها هیچ خطری برای جنین ندارد بلکه با اثرات مثبتی همراه خواهد بود و به گونه ای که استفاده از موبایل توسط مادر در دوران بارداری خطر اختلال مهارت های زبانی و حرکتی کودکان را در سنین ۳ سالگی کاهی می دهد در این پژوهش تمامی موارد روانشناسی، اجتماعی، سلامت مادر و عوامل تاثیر گذار دیگر نیز در نظر گرفته شده است و تاثیرات استفاده از امواج الکترومغناطیس موبایل تفکیک شده است.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهند که کودکانی که مادران شان در دوران باردرای بطور مرتب از موبایل استفاده کرده اند در مقایسه با کودکانی که مادران شان در دوره باردرای هیچ استفاده ای از موبایل نکرده اند، در سن ۳ سالگی ۲۷ درصد کاهش دشواری جمله سازی، ۱۴ درصد کاهش خطر دستور زبان ناقص و ۳۱ درصد کاهش دیرباز کردن زبان و همچنین ۱۸ درصد کاهش نقص توانایی حرکتی داشته اند.
از این رو طبق نتایج حاصل از پژوهش جامع این دانشگاه پزشکی، استفاده از موبایل در دوران بارداری نه تنها هیچ اثر مخربی به سیستم عصبی و مغز جنین وارد نمی کند بلکه می تواند توانایی زبانی و مهارت حرکتی او را تا سن ۳ سالگی افزایش دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار