کد خبر: ۸۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
ساعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
عضو کمسیون اجتماعی گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها نیازمند کارشناسی و بررسی دقیق است.

موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها نیازمند کارشناسی دقیق استزهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح تعطیلی پنجشنبهها، گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل موارد متفاوتی که مورد بحث است، بنا شد موضوع در قالب کمیته‌ای مطرح و بررسی شود.

او در ادامه افزود: درباره طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها چند موضوع مطرح می‌شود؛ نخست اینکه تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است درحالی که تمرکز نظام اداری کشور ما در پایتخت است، به طبع آن ممکن است برخی در تهران زندگی کنند، اما محل کارشان در حومه شهر باشد که این دو گانگی مشکلاتی را برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

ساعی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه تمرکز نظام اقتصادی- اداری در تهران است، لذا این طرح برای سایر استانها چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها از سوی دولت هستیم

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه در مورد بار مالی این طرح برای دولت هم تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس پیشنهاد کرده‌اند که دولت لایحه‌ ای را در این باره به مجلس ارائه‌ دهد و بار مالی طرح تعطیلی پنجشنبه را هم بررسی و اعلام نظر کند.

ساعی تاکید کرد: موضوع دیگری که مطرح است، پیوستن تعطیلات آخر هفته ایران به تعطیلات سایر کشورهای جهان است که باعث محدود شدن ارتباطات تهران با سایر کشورها می‌شود و در نتیجه پیگیری‌ها در حوزه روابط بین الملل، تجارت، دولت و ... با مشکلاتی مواجه می‌شود.

او در ادامه افزود: برخی می‌گویند بهتر است تعطیلی‌های پایان هفته، جمعه و شنبه باشد و برخی دیگر معتقدند تعطیلی روز پنجشنبه گزینه بهتری است، اما در کل این موضوع نیاز به کارشناسی بیشتری دارد؛ لذا این طرح در دست بررسی است تا به اجماع رسیده و آن را حل کنیم.

ساعی گفت: در اکثر کشور‌های دنیا دو روز در هفته تعطیل است و مردم به راحتی می‌توانند برای تعطیلات کنار خانواده‌های خود برنامه ریزی کنند. این طرح هم مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، اما به عقیده من باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که اگر بناست تعطیلی داشته باشیم، عمده افراد خانواده را شامل شود تا بتوانند با یکدیگر وقت بگذرانند.

او با بیان اینکه می‌توان با این روش بار ترافیکی شهر را کنترل کرد، اظهار کرد: این موضوع نیاز به کارشناسی‌های دقیق در ابعاد گسترده دارد و تلاش است تا پایان این دوره مجلس بتوانیم به نتیجه منطقی برسیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار