کد خبر: ۸۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
رضیان از آخرین جزئیات اجرای طرح استفاده کارتخوان در مطب پزشکان توضیحاتی را ارائه داد.

آخرین جزئیات از اجرای طرح کارتخوان در مطب پزشکانعبدالله رضیان  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزئیات الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان گفت: طبق تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸، تمامی مشاغل و حِرفه پزشکی که مجوزهایشان از جانب سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی ارائه می‌شود، باید نسبت به راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش کارنخوان اقدام کنند.

او ادامه داد: در واقع با ملزم کردن پزشکان به استفاده از کارتخوان الکترونیکی می‌توان جلوی فرار‌های مالیاتی را گرفت، همچنین  ملزم کردن پزشکان به استفاده از کارتخوان   به منظور شفاف‌سازی در مراودات مالی و اجرای صحیح قانون مالیات های مستقیم نیز موثر است.


بیشتر بخوانید: دولت الکترونیک از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  افزود: متاسفانه تنش‌های زیادی میان پزشکان و سازمان امور مالیاتی اتفاق افتاده است، به طوری که طی جلساتی که برگزار شد، در نهایت مقرر شد تا پزشکانی که به سیستم کارتخوان مجهز می‌شوند به مدت ۲ سال ۱۰ درصد مالیات ابراز شده آن‌ها بخشیده و در مقابل کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده نکنند ۲ درصد درآمد حاصل از فروش خدمت آن‌ها مشمول جریمه شود.

رضیان تصریح کرد: مهلت  ثبت نام پزشکان برای دریافت دستگاه کارتخوان الکترونیکی تا ۳۱ مرداد  امسال بود اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این زمان دوباره تمدید و اعلام شد که مهلت ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی با توجه به مشکلات فنی موجود تا ۱۵ شهریور تمدید شد. حال باید دید پس از گذشت این زمان چه استقبالی از جانب پزشکان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

بخشودگی ۱۰ در از مالیات پزشکان دارای دستگاه کارتخوان الکترونیکی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار