کد خبر: ۸۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
تاسیسات آرامکو شرکت ملی نفت عربستان امروز شنبه هدف حملات قرار گرفت و منفجر شد. وسعت این انفجار در تاریخ شرکت آرامکو بی سابقه بوده است.

جزییات تازه از انفجار بی‌سابقه در آرامکو

تاسیسات آرامکو شرکت ملی نفت عربستان امروز شنبه هدف حملات قرار گرفت و منفجر شد. وسعت این انفجار در تاریخ شرکت آرامکو بی سابقه بوده است.

آرامکو شرکت ملی نفت عربستان سعودی است که تحت تملک دولت مرکزی عربستان است و در عین حال که بزرگترین شرکت نفتی جهان است با ارزش ترین شرکت جهان هم محسوب می شود و براساس آخرین گزارش ها ارزش سهام این شرکت بیش از ۲ هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است. حال این شرکت صادرکننده نفتی عربی هدف حملات قرار گرفته است و امروز با بزرگترین انفجار در تاریخ تاسیسش مواجه شد.

این انفجارها نه تنها صنعت انرژی عربستان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بازار نفت جهانی را دگرگون خواهد کرد چرا که بزرگترین شرکت صادرکننده نفت جهان هدف حملات قرار گرفته است. تنش ها در منطقه با قیمت نفت رابطه مستقیم دارند و هر چقدر تنش ها شدیدتر شود قیمت نفت بالاتر خواهد رفت و در این صورت در چند ساعت آینده باید منتظر افزایش قیمت نفت باشیم.

آرامکو در ماه گذشته نیزهدف حملات قرار گرفت و پهبادهای یمنی شعبه الشبیه این شرکت را هدف حملات خود قرار دادند. تا آن زمان این حملات یکی از بزرگترین حمله هایی بود که به تاسیسات آرامکو شده بود که توسط ۱۰ پهباد یمنی اتفاق افتاد ولی شرکت آرامکو در این خصوص گفت که این حملات خسارت های چندانی نزده است و کسی در جریان این اتفاق ها جان خود را از دست نداده است.

در ماه گذشته «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین با اشاره به حمله به حوزه نفتی الشیبه عربستان تاکید کرد که اگر عربستان سعودی بر تداوم جنگ در یمن اصرار ورزد، ممکن است این جنگ با نابودی آن، پایان یابد.

وی در ادامه افزود:"‌ عربستان سعودی می تواند اکنون با حداقل خسارت ها و حفظ آبرو یمن را ترک کند؛ در غیر این صورت عواقب وخیمی در انتظار آن است."

خبرگزاری لایومینت در این خصوص می گوید:" شبکه خبر ملی عربستان امروز صبح از انفجار تاسیسات آرامکو خبر داد و در خصوص توصیف صحنه انفجار می گوید که پس زمینه انفجار صدای تیراندازی شنیده می شد و این انفجار به حدی بزرگ بوده است که دود و درخشش آن از کیلومترها دورتر دیده می شود."

انفجار تاسیسات آرامکو بلافاصله توسط خبرگزاری های عربستان تحت پوشش قرار نگرفت و تائید انتشار این خبر توسط پادشاه عربستان به طول انجامید ولی براساس آخرین گزارش ها این آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفته است.

بازار نفت جهانی هنوز واکنش سریعی به این انفجار نشان نداده است و قیمت هر بشکه نفت برنت هنوز ۶۰ دلار است ولی پیش بینی می شود قیمت نفت طی چند ساعت آینده روند صعودی را در پیش گیرد و شاید بتواند رکورد قیمت نفت را بشکند و عربستان را از کابوس کاهش قیمت نفت بیدار کند.

به نقل از گلف نیوز، براساس آخرین گزارش ها وزارت داخلی عربستان در این خصوص می گوید:" این انفجار توسط حملات یک هواپیما بدون سرنشین اتفاق افتاده است ولی هنوز منبع این حملات اعلام نشده است."

عربستان سعودی ماه گذشته در واکنش به بزرگترین عملیات پهبادی یمنی ها گفت که این عملیات یمنی‌ها باعث توقف فرآیند تولید میدان نفتی «الشیبه» نشده است و حال روز به روز حملات به تاسیسات آرامکو گسترده تر می شود و باید دید این بار پادشاه عربستان چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار