کد خبر: ۸۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
احمدرضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» نسبت به انتشار فیلمش در یوتیوب واکنش نشان داده است و در بیانیه‌ای این رویه را برخلاف اخلاق و شرعیات عنوان کرد

احمدرضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» نسبت به انتشار فیلمش در یوتیوب واکنش نشان داده است و در بیانیه‌ای این رویه را برخلاف اخلاق و شرعیات عنوان کرد

بیانیه احمدرضا درویش در پی پخش فیلمش

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، روز گذشته خبری مبنی بر انتشار فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش به زبان عربی، در فضای یوتیوب منتشر شد. فیلم «رستاخیز» به سبب شرایط پیش آمده هنوز رنگ اکران ندیده است. او در بیانیه‌ای نسبت به انتشار فیلمش واکنش نشان داده است.

در بیانیه‌ای که آقای درویش در اختیار خبرگزاری تسنیم گذاشته است، آمده:

به نام خدا

نازنین‌تر زِ قدت در چمن ناز نَرست

خوش‌تَر از نقش تو در عالم تصویر نبود

(حافظ)

پس­ از 20 سال حسرت و آرزوی تولید اثری با الهام از حماسه‌ عاشورا، بالاخره در شب شامِ غریبانِ سال 1384، انتظار به سرآمد و با استعانت از الطاف الهی و توسل به ائمۀ اطهار­(ع) تَشرُّف به آسمانِ ملکوتیِ امام حسین­(ع) آغاز شد.

گامِ اول

برای تولید فیلم سینمایی «رستاخیز»، با عزمِ راسخِ عواملِ سازنده و بهره­‌گیری از سرمایه‌های معنوی و مادی در بخش خصوصی (در ایران و خارج از کشور) و حمایتِ‌ نهادهای مرتبط، 10 سال زمان صرف شد.

گامِ دوم

فیلم «رستاخیز» در سال 1392 و در سی و دومین جشنواره‌ فیلم فجر، با کسب 8 سیمرغ بلورین در بخش داخلی، یک سیمرغ بلورین در بخش بین‌الملل و جایزه‌ ویژه (نشان مصطفی عقاد) به عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی و ... معرفی شد.

گامِ سوم

فیلم «رستاخیز» با تکیه بر مبانی فقهی و مجوزهای قانونی در تاریخ 24/4/1394، (همزمان با امضای قرارداد هسته‌ای «برجام») اکران و پس از چند ساعت به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، از پرده‌ اکران پایین کشیده شد. سازمان امور سینمایی پس از توقیف فیلم رستاخیز، در اقدامی سؤال برانگیز، پروانه نمایش داخلی فیلم را باطل و پروانه نمایش بین‌­المللی آن را صادر کرد!


بیشتر بدانید : کارگردان فیلم جنجالی: اگر این فیلم اکران نشود دیگر فیلم نخواهم ساخت!

بیشتر بدانید : یک منبع آگاه دلایل توقیف رستاخیز را فاش کرد!

بیشتر بدانید : بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم رستاخیز از دنیای بازیگری گفت + عکس

بیشتر بدانید : فیلم رستاخیز توقیف شد!!

بیشتر بدانید : زن قمه کش فیلم رستاخیز دستگیر شد!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com


برچسب ها: سینمای ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار