کد خبر: ۸۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
تیم ملی والیبال ایران که برای قهرمانی در آسیا مبارزه می‌کند، شکست غیرمنتظره‌‎ای مقابل استرالیا داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وکیلی فرجام سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران امروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما بود و درباره شکست مقابل تیم استرالیا اظهار کرد: ما بعد از بردن سریلانکا و قطر که با استرالیا بازی کردیم، انتظارات جامعه این بود که ما مثل لیگ ملتها در ارومیه استرالیا را هم ببریم. این تیم بسیار خوب است و با ایتالیا سه بر دو شد. ما مقابل این تیم غافلگیر شدیم و نتوانستیم انتظارات مردم را پاسخ بدهیم.

وی افزود: هر تیمی روزهای خوب و بدی دارد و والیبال دنیا اینگونه نیست تیمی که قهرمان هر تورنمنتی می شود بدون باخت همه مسابقات را پشت سر بگذارد. روسیه در مسابقات لیگ ملت ها با 4 باخت قهرمان شد. ما با 5 باخت پنجم شدیم و آمریکا با 7 باخت دوم شد!

سرمربی تیم والیبال نوجوانان یادآور شد: ما هم بد نباختیم و این تلنگری برای ما است تا چین و هند را ببریم. دیگر بازی ها برای ما حالت پلی آف داریم و 4 بازی داریم که مجبوریم همه آنها را ببریم.

وکیلی فرجام ادامه داد: ما در گروه E هستیم و مسابقاتی که انجام می شود رتبه های اول تا سوم آن سهمیه ای برای المپیک نخواهند گرفت. ما بعد از این باید به مسابقات جام جهانی در ژاپن برویم که آنجا هم تاثیری ندارد. دی ماه باید به چین برویم و با 8 تیم برتر آسیا رقابت کنیم که قهرمان این مسابقات هم مستقیما به المپیک می رویم و این خیلی سخت است. با توجه به پتانسیل و انگیزه بچه ها و اینکه المپیک قبلی هم حضور داشته اند، فکر می کنم این المپیک را از دست ندهند.

وی اذعان کرد: مسابقات فعلی و مسابقات جام جهانی تاثیری در المپیک ندارند و مسابقاتی که نباید در آنها غافلگیر شویم از آنجایی که در روسیه هم سهمیه نگرفتیم، مسابقات چین است  که باید سهمیه خودمان را از این مسابقات بگیریم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان درباره پنجم شدن این تیم علی رغم اینکه در سال 2017 قهرمانی را به دست آورده بود، تاکید کرد: چون اعضای تیم نوجوانان جدید هستند، جابجایی مقام ها طبیعی است. ایتالیا که در این دوره قهرمان شد، سابقه قهرمانی نداشته است و ما در 2015 و 2017 آنها را ببریم. روسیه هم که دوم شد در هر دو سال برده بودیم اما امسال به آنها باختیم. به هر حال نسلی طلایی است و نسلی به کار بیشتری نیاز دارد. ممکن است در 2021 تیم نوجوانان خیلی خوبی داشته باشیم.

وکیلی فرجام اضافه کرد: مسئله نوجوانان با جوانان تفاوت می کند و پیش بینی آنها کار خیلی سختی است و هر دوره ممکن است تیمی خیلی خوب باشد یا نباشد. 2015 ما سوم شدیم، لهستان قهرمان شد و 2017 که ما قهرمان دنیا شدیم لهستان هفدهم شد و این نشان دهنده این است که صعود و سقوط در مسابقات نوجوانان زیاد است. الحمدالله ما در همین مسابقات که پنجم شدیم، بهترین تیم آسیا بودیم و ژاپن را بردیم و از نظر رنکینگ جزو سه تیم برتر دنیا هستیم.

وی در پایان گفت: خواهش می کنم اگر بازی به صورت زنده از شبکه سه پخش می شود همه دوست دارند بازی آن را کامل ببینند و بازی نیمه کاره انتظارات مردم را برآورده نمی کند. انتظارات مردم را درک می کنم و توقعات مردم را قبول دارم اما حالا ما بین راه هستیم و باید مردم و مربیان تیم را حمایت کنیم.

252 43

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار