کد خبر: ۸۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
شرکت شهروند در راستای تحققق شهر هوشند تمام نیروی بومی خود را به کار گرفته تا شهروند را به اولین فروشگاه هوشمند درکشور تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، امروزه هوشمند سازی و استفاده از روش های خلاقانه و فناوری محور، توانسته تا حد زیادی به مدیران در حل مسائل کلان و تصمیمات اساسی شهر کمک کند، از این رو تهران، شهری هوشمند به یکی از شعار های اصلی مدیریت شهری جدید تبدیل شده است.
ورود اپلیکیشن ها و نرم افزارهای پیشرفته در عرصه مدیریت شهری در راستای شفاف سازی و اداره بهتر شهر یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری جدید بوده است، در حال حاضر، یکی از موضوعات بسیار مهم در اداره کلان شهرها بحث پسماند و جمع آوری و بازیافت زباله ها است که به معضل تکراری و پیچیده زیست محیطی تبدیل شده است و هزینه های سرسام آوری را به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
در همین راستا شرکت شهروند با تکیه بر خلاقیت و توان متخصصان داخلی خود و در راستای کاهش مشکلات زیست محیطی اولین دستگاه خود دریافت انواع بطری های نوشیدنی را در کشور راه اندازی کرد تا ثابت کند می توان با کمک روش های خلاقانه و استفاده از فناوری های روز دنیا یکی از پیچیده ترین معضلات کلان شهرها که سالیان سال تنها شعارهایی برای حل آن شنیده می شود را کاهش داد.
دستگاه خود دریافت انواع بطری های نوشیدنی (rvm) نمونه کاملی از هوشمند سازی می‌باشد که باعث تشویق بیشتر شهروندان به تفکیک زباله از مبداء شده و در نهایت با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، همچنین شرکت شهروند در یک سال و نیم اخیر در راستای تحقق شهر هوشمند تمام نیروی بومی خود را به کار گرفته تا شهروند را به اولین فروشگاه هوشمند درکشور تبدیل کند.
بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این خصوص بیان کرد: مدیریت پسماند فرآیندی طولانی است که از کاهش میزان ورود زباله به داخل شهر شروع شده و تا مراحل پایانی تصمیم گیری برای حجم انبوه زباله های شهری ادامه دارد، یکی از راهکار های بسیار مهم در این خصوص، استفاده از ایده های نوین و روش های خلاقانه برای تفکیک زباله از مبداء است.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن در شهر توکیو میوه ها به صورت بدون پوست در فروشگاه ها عرضه می شود تا مردم از همان ابتدا زباله کمتری را وارد منازل خود کنند، اما در ایران بهترین نوع خاک همراه با سبزی به مشتری فروخته می‌شود، در خصوص مدیریت پسماند در حال همکاری با مرکز فاوا شهرداری هستیم که بتوانیم با روش‌های نوین در امر تفکیک زباله از مبدا به مردم خدمات دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: