کد خبر: ۸۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
عربستان در ادامه فضاسازی و اتهام‌زنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اعلام کرد امروز چهارشنبه شواهدی از دست داشتن کشورمان در حملات اخیر منتشر خواهد کرد.

عربستان مدارک «دست داشتن ایران در حمله به آرامکو» را منتشر می‌کند!

عربستان در ادامه فضاسازی علیه ایران و اتهام زنی به کشورمان در خصوص حمله پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو، اعلام کرده امروز چهارشنبه شواهدی از دست داشتن ایران در حملات اخیر منتشر خواهد کرد؛ این در حالی است که یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع عربستان قرار است امشب در این‌باره کنفرانس خبری برگزار کند.

وزارت دفاع عربستان همچنین مدعی شده است بقایای سلاح‌های ایرانی را که در این حملات استفاده شده ارائه خواهد کرد.

عربستان در حال ادعای رو کردن شواهد علیه ایران را مطرح کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حمله پهپادی، با انتشار توئیتی که به نوشته سی‌ان‌ان احتمالا به ایران یا متحدان این کشور اشاره داشته، مدعی شد: «تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم. آماده شلیک هستیم، اما اقدامات بعدی بستگی به راستی آزمایی دارد. با این حال منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که آن‌ها چه کسی را مقصر این حمله می‌دانند و تحت این شرایط پیش خواهیم رفت.»

ادعای ترامپ علیه ایران در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفتند.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکو را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان سعودی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار