کد خبر: ۸۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
آب و هوا
دما در هفته آینده بخصوص در نواحی شمالی کشور کاهش می‌یابد

آقای امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره آخرین وضعیت جوی کشور افزود: دیروز از بین مراکز استان‌ها برخی مراکز و شهر‌ها دمای بالای ۳۵ درجه را داشتند و پیش بینی می‌شود امروز و فردا همچنان روز‌های گرمی را داشته باشیم.
وی گفت: پیش بینی می‌شود پنجشنبه و جمعه دمای تهران به ۳۶ درجه بالای صفر برسد و برای شهر‌هایی مانند خوزستان دمای حدود ۵۰ درجه، امیدیه ۴۵ درجه و اهواز و شادگان نیز دمای ۴۷ و ۴۸ درجه را داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی افزود: البته این گرمای هوا تداوم نخواهد داشت و برای هفته آینده باید منتظر کاهش دما به ویژه در نواحی شمالی کشور باشیم.
احتمال دارد در سواحل دریای خزر تا ۱۰ درجه نیز کاهش دما را داشته باشیم.
وی گفت: برای نواحی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش ۴ تا ۵ درجه‌ای هوا رخ می‌دهد به طوری که از روز دوشنبه هفته آینده کاهش دما محسوس خواهد بود ضمن اینکه بارش نیز پیش رو داریم و امروز صبح از شهر‌های نواحی سواحل دریای خزر مثل آمل، پل سفید و ساری گزارش بارش پراکنده باران را داشتیم.
سرکرده افزود: با کاهش دما در سواحل دریای خزر از روز جمعه بارش‌های پراکنده و خفیف را داریم و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان از روز شنبه با شمالی شدن جریانات هوا بارش‌های خوبی خواهند داشت.
کارشناس هواشناسی گفت: برای نواحی شرقی کشور وزش باد‌های ۱۲۰ روزه را داریم که با شدت گرفتن آن کاهش دما و کیفیت هوا را خواهیم داشت.
وی افزود: آسمان تهران امروز و فردا صاف و دما به ۳۵ تا ۳۶ درجه می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار