کد خبر: ۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
آیا واقعا این شیوه تدریس تا این حد مورد قبول شبکه یک است که چنین تبلیغی برای آن در نظر گرفته؟ حتی با این فرض هم آیا تمام دانش آموزانی که مخاطب شبکه یک هستند، مخصوصا آنهایی که در مناطق محروم زندگی می کنند، توانایی شرکت در این کلاس ها را دارند؟

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، شبکه یک، شبکه سراسری مهم تلویزیون است که حتی در دورترین نقاط کشور هم با ضعیف ترین آنتنها دریافت می ش ود. بنابراین محتوایی که در این شبکه ارائه می شود نسبت به سایر شبکه ها اهمیت بیشتری دارد چون مخاطب فراگیری دارد و در تمام نقاط کشور قابل دریافت است. حالا همین شبکه یک، روز پنجشنبه حدود ساعت 18، در یکی از استودیوهای اصلی خودش برای یکی از کلاس های کنکور تبلیغاتی انجام داد که واقعا عجیب به نظر می رسید. در این برنامه آموزشی تبلیغاتی بارها اعلام شد که دانش آموزان حتی اگر کل کتابهای درسی را هم حفظ باشند بدون استفاده از شیوه های مهارتی این کلاس ها نمی توانند در دانشگاه قبول شوند و با استفاده از این روش مطمئن باشند جزو رتبه های برتر کنکور می شوند! تبلیغی که ارائه آن توسط شبکه یک سیما، جز بالا بردن استرس دانش آموزان و سرخوردگی طیف گسترده ای از آنها نتیجه ای ندارد! بیایید مطالب مطرح شده در این برنامه را بررسی کنیم.

پشتوانه محکم شبکه یک
این برنامه تبلیغاتی که عنوان خاصی هم نداشت در یکی از استودیوهای ثابت شبکه یک اجرا شد؛ همان استودیویی که پیش تر برنامه هایی مانند چشم روشنی، جشنواره جام جم و را در آن دیده ایم. طبیعتا برنامه ای که توسط مجری تلویزیون در استودیوی شبکه یک اجرا می شود به لحاظ محتوا مورد تایید این شبکه است پس بنابراین مخاطبان باید بپذیرند حرف هایی که در این برنامه زنده بیان می شود حتما دارای پشتوانه محکمی است

هر چقدر بخوانید قبول نمی شوید؟
مجری برنامه گفت که از آقای مهندس... و آقای دکتر... که 18 سال سابقه تدریس دارند برای آموزش درس دین و زندگی دعوت کرده است. یکی از مهمان های برنامه صحبت هایش را اینطور شروع کرد: «برای موفقیت در کنکور، صرف داشتن سواد کتاب درسی کفایت نمی کند. دانش آموزانی هستند که از اول تا آخر کتاب های دین و زندگی را حفظ اند اما وقتی سر جلسه کنکور می روند نمی توانند بالاتر از 10 تا تست بزنند. این یک واقعیت درباره همه درس ها وجود دارد. اگر به تمام کتاب درسی مسلط هستیم و در مدرسه 20 می گرفتیم، به هیچ وجه دلیل نمی شود در کنکور هم قبول شویم! باید دانش آموزان، مهارت های ویژه پاسخ دادن به کنکور را بلد باشند.» دکتر... درس را شروع کرد و گفت تمام آیه هایی که درباره ضرورت معاد هستند با دو شیوه در کنکور جواب داده می شوند. با درباره حکمت خدا هستند یا عدل خدا. بعد گفت هروقت در سوال تست از شما درباره ضرورت معاد با توجه به حکمت خدا پرسیدند دنبال کلیدواژه های حق و باطل و عبث و بیهوده بگردید. لازم نیست کل گزینه ها را بخوانید. هرجا به یکی از این کلیدواژه ها رسیدید، سریع گزینه را بزنید. بعد نفر کناری گفت اگر دانش آموز بخواهد فقط از روی آیه ها هم بخواند دو سه دقیقه وقتش را می گیرد اما الان در چند ثانیه تست را زدیم! بعد چند تست دیگر را هم به همین شیوه حل کرد و همکارش مدام توضیح می داد که این شیوه تست زدن فوق العاده است. دانش آموزی که اینطوری تست می زند اصلا شک و شبهه ای نیست که حتما رتبه برتر می شود. اگر دانش آموز خودخوان بخواهد به این مهارت برسد من راحت و بدون تعارف می گویم سه سال باید بنشیند و کنکور بدهد!

فقط هزار نفر رایگان
درست همزمان با این حرف ها، نوشته هایی روی ویدئو وال پشت سر آنها قرار گرفت که روی آن، با فونت درشت نوشته شده بود «کاملا رایگان» اما به توضیحات آنها که گوش میدادیم ماجرا فرق می کرد. آنها توضیح دادند برای هزار نفری که همان لحظه، عدد یک را به س امانه پیامکی بفرستند، ویدئوی 10 ساعته آموزشی سه درس به صورت رایگان ارسال می شود و آنها می توانند 10 روز از برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره با رتبه های 10 رقمی استفاده کنند. خب غیر از این هزار نفر بقیه چه می شوند؟ وقتی مدیران شبکه یک آنتن را در اختیار افرادی قرار می دهند که اجازه دارند صراحتا بگویند فقط در صورت شرکت در این کلاس ها می توانید تست های کنکور را بزنید و بعد هم اضافه کنند که فقط هزار نفر اول می توانند ویدئوی آموزش سه درس را رایگان دریافت کنند، به این فکر کرده اند تکلیف بقیه چه می شود؟ آیا واقعا این شیوه تدریس تا این حد مورد قبول شبکه یک است که چنین تبلیغی برای آن در نظر گرفته؟ حتی با این فرض هم آیا تمام دانش آموزانی که مخاطب شبکه یک هستند، مخصوصا آنهایی که در مناطق محروم زندگی می کنند، توانایی شرکت در این کلاس ها را دارند؟!این تبلیغات اثر روانی روی روحیه آنها نمی گذارد؟

منبع:هفت صبح

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار