کد خبر: ۸۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
 همه ما میدانیم ژاپنی ها دارای عمر طولانی هستند و این طول عمر به خاطر تغذیه سالم آنهاست، اما این تغذیه سالم چگونه است؟ در ادامه به بررسی ن پرداخته می شود

 همه ما میدانیم ژاپنی ها دارای عمر طولانی هستند و این طول عمر به خاطر تغذیه سالم آنهاست، اما این تغذیه سالم چگونه است؟ در ادامه به بررسی ن پرداخته می شود

 راز طول عمر سامورایی ها 

رژیم و عادت های غذایی ژاپنی ها در افزایش طول عمرشان تاثیر به سزایی دارد ژاپنی ها به دلیل دسترسی داشتن به اقیانوس از غذاهای دریایی زیاد استفاده می کنند، اما این دلیل  موفقیت آن ها برای افزایش طول عمر نیست.

ورزش های دسته جمعی روزانه و مصرف میوه و سبزیجات هم به این رژیم سالم اضافه می شود تا ژاپنی ها را اولین کشوربا  بیشترین آمار سالمندان بالای 100 سال کند اما عادت های غذایی ژاپنی ها به شرح  زیر است :


 مصرف کم گوشت قرمز

ژاپنی ها گوشت ماهی زیاد مصرف می کنندو در این شرایط جایی برای مصرف زیاد گوشت قرمز باقی نمی ماند. یکی دیگر از مواد غذایی پرطرفدار و پرمصرف در رژیم غذایی مردم ژاپن استفاده از جلبک‌های دریایی است که در تهیه‌ انواع غذاها و سوپ‌های سنتی به کار می‌رود.


محصولات حاوی سویا

فراورده های سویا نیز مانند ماهی در ژاپن طرفداران زیادی دارد. فراورده های سویا کاهش دهنده بیماری قلبی و فشار خون است و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد.


 مصرف برنج کم چرب

ژاپنی ها را با مصرف کوفته های برنجی می شناسیم .آن ها معمولا  با هر وعده غذایی از برنج کم چرب به عنوان منبع کربوهیدرات استفاده می کنند.


نودل سالم

در ژاپن نودل به رشته های غذایی گفته می شود که از آرد گندم سیاه تهیه می شود و برای دستگاه گوارش مفید است و مصرف آن روده ها را تحریک و به دفع کلسترول کمک می کند.


مصرف زیاد سبزیجات

آن قدر مصرف سبزیجات برای ژاپنی ها اهمیت دارد که در وعده صبحانه هم استفاده می کنند.کلم برگ، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و شاهی جزو رژیم غذایی روزانه آن هاست  . این گیاهان که سرشار از ویتامین C و فیبر است، خاصیت ضدسرطانی دارد. جالب است بدانید که بیشتر سبزیجات به شکل  بخارپز مصرف می شود. به گفته کارشناسان؛ ژاپنی ها در هر روز بیش از 30 مدل سبزی مصرف می کنند .


 چای سبز

از نوشیدنی های محبوب ژاپنی ها دمنوش چای سبز است. چای سبز افزون بر این که  فشار خون  را تنظیم می کند، کاهش دهنده قندخون، کلسترول و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

بیشتر بدانید : خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز


 پرس های غذایی کوچک

پرس های غذایی ژاپنی ها  کمتر از غربی هاست و در نتیجه از پرخوری پرهیز می کنند.


 انتخاب هوشمندانه

جالب است بدانید حتی در وعده‌های غذایی خارج از خانه نیز، انتخاب یک ژاپنی، غذای سالم و نه فست‌فود است. ژاپنی‌ها همیشه جایگزین سالم‌تر غذاها را پیدا می‌‌کنند. برای مثال برنج محبوب ژاپنی‌ها، یک کربوهیدرات خوب برای جانشینی نان محسوب می‌شود.

معیار آن ها برای خوب و بد بودن غذا در پاسخ این سوال خلاصه می ‌شود: "چه چیزی برای من مفید است؟»در حالی که بسیاری از ما معیار انتخاب غذای خوب و بد را پاسخ این سوال می ‌دانیم: «چه غذایی دوست دارم بخورم؟"


 مصرف مواد غذایی خام

حرارت دادن مواد غذایی، میزان آنزیم‌ و ویتامین‌ های آن ها را کاهش می دهد به همین دلیل بشقاب ژاپنی ، سرشار از مواد معدنی مغذی، ویتامین‌ها و آنزیم‌هایی با کیفیت بالاست.


مصرف اندک قند و شکر

ژاپنی‌ها شیرینی زیاد را در رژیم غذایی خود نمی‌پسندند بنابراین از خوردن آن صرف‌نظر می‌کنند.


 آداب غذا خوردن

شکرگزاری قبل و بعد از غذا و تشکر از کسی که غذا را آماده کرده است که معمولاً با گفتن جملاتی خاص انجام می شود. خوردن غذا تا انتها نشانگر ادب و احترام به شخصی است که غذا را آماده کرده است به همین دلیل ژاپنی ها هرگز بیش از اندازه در ظرف خود غذا نمی کشند.

هورت کشیدن غذا هنگام میل کردن نودل و سوپ، نشانه تشکر از آشپز و ابراز علاقه به غذای میل شده است. کاسه‌ای که معمولا برای سرو برنج پخته شده و سوپ استفاده می‌شود، بهتر است در نزدیک‌ترین فاصله‌ دهان آن‌ها قرار گیرد تا از ریختن غذا جلوگیری شود.


ورزش روزانه

به گزارش مجله پیام دلتا؛ ژاپنی‌ها دوست دارند ورزش و کار روزانه‌شان در کنار یکدیگر انجام شود. آن ها سعی می‌کنند . هر روز زمانی را به انجام فعالیت‌های بدنی آرام اختصاص دهند تا این که به باشگاه بدن سازی بروند.


 بهترین وعده برای ژاپنی ها

صبحانه، اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه در ژاپن است. ژاپنی‌ها بیشترین غذا را در همین وعده مصرف می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که غذای بیشتری در صبحانه و غذای کمتری در شام می‌خورند، سریع‌تر به وزن مناسب می‌رسند.


روش‌های سالم پخت‌وپز

آن ها از روش‌های پخت سالمِ غذا مانند تفت‌ دادن سریع، کباب، بخارپز و آب‌پز کردن استفاده و موادغذایی را متناسب با هر فصل‌ انتخاب می‌کنند.


از غذا خوردن لذت می‌برند

رژیم گرفتن برای مردم ژاپن کاملاً بی‌معنی است. آن ها ترجیح می‌دهند از غذا خوردن  لذت ببرند تا این که برای کاهش وزن گرسنگی بکشند. از تکنیک‌ها و آموزه‌های خودشان برای سالم ماندن استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند درست غذا بخورند.


بیشتر بدانید : غذای ژاپنی ها چیست که سالمترین مردم دنیا هستند؟

بیشتر بدانید : رازهای جوانی و لاغری ژاپنی ها

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com


برچسب ها: طول عمر ، تغذیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار