کد خبر: ۸۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وضع مالیات بر ارزش افزوده، صنعت بیمه را زمین گیر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا گفت: بیمه در دنیا یک صنعت سودآور و پیشرو است، اما در ایران متاسفانه بسیاری از بیمه‌ها ورشکسته هستند.
وی افزود: بیمه‌هایی که در ارتباط با موضوعات خدمات درمانی هستند به طور کل وضعیت مطلوبی ندارند و مجلس می کوشد با اخذ بودجه‌هایی از مسائل دیگر ، بودجه این بخش را تامین کند. بنابراین به دلیل اینکه خوب در زمینه بیمه‌ها سیاست گذاری نشده با مشکلاتی رو به رو هستیم .
جمالی تاکید کرد: درحال حاضر و در پی حوادث رانندگی خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شویم و این خسارت‌ها بار مالی زیادی را بر دوش بیمه‌ها می‌گذارد که این بار مالی به شدت می‌تواند بنیه اقتصادی بیمه‌ها را ضعیف کند بنابراین در این شرایط نباید به دنبال اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌ها باشیم چرا که این امر می‌تواند صنعت بیمه را زمین‌گیر کند.
این نماینده مجلس بیان داشت: ما نباید به بدنه بیمه ها بیش از پیش فشار بیاوریم به دلیل اینکه بیمه‌ها مجبورند خدمات رسانی کنند و قطعاً این موارد در یک جا نمی‌گنجد لذا وقتی بیمه‌ها ببینند نمی‌توانند از عهده مسئولیت خود برآیند این فشار را بر مردم خواهند آورد و این قضیه باعث خواهد شد مردم به دنبال دوری از بیمه پیش بروند که این خود تبعات زیادی برای کشور دارد.
وی با اشاره بر لزوم تمرکز بر صندوق حوادث طبیعی بیان داشت: کشور ما،کشور بلاخیزی است هم در مسئله زلزله و هم در زمینه سیل، بنابراین همانطور که در فروردین ماه سال جاری نشان داده شد اگر مردم بیایند خانه هایشان را بیمه کنند و منتظر کمک های دولتی نباشند مشکلات حل خواهد شد لذا به اعتقاد بنده ما باید بیمه منازل را برای مردم اجباری کنیم چرا که این امر تنها می‌تواند از مشکلات پپیش رو جلوگیری کند. ما باید به سمت اجباری شدن بیمه منازل پیش رویم تا مشکلات حل و فصل شود و البته وجود صندوق‌های، چون صندوق حوادث طبیعی هم می تواند کارساز باشد که نیاز است دولت و مجلس از آن حمایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: