کد خبر: ۸۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

حسن روحانی در حالی فردا (دوشنبه) عازم نیویورک می شود که دولت آمریکا به دلیل نگرانی از تاثیر سخنرانی و مصاحبه ها و برنامه های رئیس جمهور بر افکار عمومی جهان، و همچنین فعالیت های رسانه ای وزیر امور خارجه؛ حتی محدودیت‌هایی برای تردد هیات ایرانی ایجاد کرده است.دولت ترامپ ویزای مجموعه معاونین دفتر رئیس جمهور هم که علی القاعده مسوولیت مدیریت برنامه های دکتر روحانی دارند را صادر نکرده است.

به گزارش ایسنا، صبح فردا(دوشنبه) رئیس جمهور جهت شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می کند، اما دولت آمریکا برای معاونین دفتر رییس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری که از لحاظ عددی در کمترین تعداد ممکن بوده اند، ویزا صادر نکرده است.
بر اساس تصمیم دولت آمریکا که می‌تواند ناشی از نگرانی آنها از بازتاب وسیع حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه در سازمان ملل و تاثیرگذاری مصاحبه ها و سخنرانی آنها بر افکار عمومی جهان باشد، کل تیم رسانه ای هم به علت صادر نشدن ویزا برای آنها نمی توانند رییس جمهور را همراهی کنند.
مدت ویزای روحانی در سفر به نیویورک محدود بوده و محدوده تردد هم بین محل اقامت رئیس جمهور و مقر سازمان ملل و نمایندگی جمهوری اسلامی است. البته این محدودیت در حالی لحاظ شده که در سنوات گذشته نیز رییس جمهور و هیات همراه فراتر از مکان‌های تعیین شده تردد نداشته‌اند.
در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک دیدارها و گفت‌وگو های مهمی برای وی با سران کشورهای جهان پیش بینی شده که با محدویت اعمال شده در مدت زمان ویزای وی این دیدارهای در قالب برنامه های فشرده تنظیم شده است.
بنابر اطلاعات دریافتی، سطح و تعداد ملاقات‌های درخواست شده از سوی رهبران کشورهای مهم جهان برای دیدار با دکتر روحانی طی شش دوره گدشته سازمان ملل بی سابقه است که همین موضوع نیز شکست سناریوهای سیاسی دولت ایالات متحده برای انزوای سیاسی جمهوری اسلامی و سفیران دیپلماتیکش را نشان می دهد.

برچسب ها: حسن روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار