کد خبر: ۸۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزییات برنامه‌های راه‌آهن را برای اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: قیمت بلیت قطار برای سفرهای اربعین افزایش نمی‌یابد و بر اساس نرخ‌های مصوب امسال فروخته خواهد شد.

جزییات و قیمت بلیت قطار اربعین اعلام شد+ نرخ‌ها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزییات برنامه‌های راه‌آهن را برای اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: قیمت بلیت قطار برای سفرهای اربعین افزایش نمی‌یابد و بر اساس نرخ‌های مصوب امسال فروخته خواهد شد.

سعید رسولی در نشست خبری امروز درباره ظرفیت ها و برنامه‌های راه‌آهن برای اربعین حسینی اظهار کرد: از پانزدهم تا ۳۰ مهرماه امسال پیک سفرهای اربعین امسال است و بنابراین مانند سال‌های گذشته ستاد اربعین تشکیل دادیم.   پیش فروش قطارهای فوق العاده اربعین از ۱۰ صبح چهارشنبه سوم مهر ماه آغاز می شود.

وی افزود: امسال روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و این عدد در حوزه ظرفیت ایجاد شده به ۴۷ درصد رشد می رسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قیمت بلیت قطار اربعین افزایش نمی‌یابد و بر اساس نرخ مصوب امسال فروخته خواهد شد، ادامه داد: به عنوان مثال قیمت بلیت قطار مشهد-کرمانشاه چهارتخته ۱۹۵ هزار تومان و شش تخته ۱۸۵ هزار تومان است. همچنین قیمت بلیت قطار تهران-کرمانشاه چهارتخته ۹۵ هزار تومان، شش تخته ۷۰ هزار تومان و اتوبوسی ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رسولی اضافه کرد: قیمت بلیت قطار چهارتخته همدان-مشهد ۲۰۰ هزار تومان و بلیت قطار اتوبوسی تهران-همدان ۴۷ هزار تومان است و قیمت دیگر مسیرها نیز باید منطبق با نرخ های مصوب باشد.


وی همچنین درباره دیگر اقدامات انجام شده برای سفرهای ریلی زائران اربعین اظهار کرد: مسیرهای جدیدی برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که می‌توان به قم –خرمشهر، قم- کرمانشاه، تهران- همدان، اهواز- شلمچه و اصفهان- کرمانشاه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای مذاکرات صورت گرفته با پاکستان مقرر شده تا آنها بتواند در زاهدان با قطار تا مرز عراق بروند و از طریق قطار حمل ونقل خود را انجام دهند که در این راستا یک مسیر دیگر را به صورت ویژه آماده کردیم که از زاهدان به خرمشهر و از زاهدان به کرمانشاه مسافران را منتقل می‌کند. همچنین هماهنگی‌های لازم شده تا قطار اتوبوسی خرمشهر به شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان در خدمت زائران اربعین قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا تخفیفی برای سفرهای اربعین در نظر گرفتید یا خیر گفت: همواره اراده شرکت راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی بر این بوده تا رضایت مردم را جلب کند و در جریان افزایش اندک قیمت بلیت قطار در سال جاری که پس از سه سال صورت گرفت سعی کردیم تا در مسیرهای پر تردد با وجود داشتن اجازه افزایش نرخ ۲۲ درصدی، کمتر از دیگر مسیرها قیمت بلیت را افزایش دهیم که این خود به مسافران ریلی کمک می‌کند البته مطمئنیم با توجه به همین افزایش اندک کیفیت ارائه خدمات در صنعت ریلی ارتقا یافته و نهایتا مسافران بیشتری از این طریق از قطار استفاده خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: