کد خبر: ۸۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
هیوندای در نمایشگاه خودروی نیویورک 2019 از محصول جدید خود با نام "ونیو" رونمایی کرد. این کراس اوور پیش از آنکه برای طراحی یا ویژگی های فنی مورد بررسی قرار بگیرد در واقع یک رکورددار در کمپانی هیوندای محسوب می شود! گفتنی است برای این محصول قیمت پایه 23416 دلار درنظر گرفته شده و در بالاترین آپشن به 29591 دلار می رسد.

هیوندای در نمایشگاه خودروی نیویورک 2019 از محصول جدید خود با نام "ونیو" رونمایی کرد. این کراس اوور پیش از آنکه برای طراحی یا ویژگی های فنی مورد بررسی قرار بگیرد در واقع یک رکورددار در کمپانی هیوندای محسوب می شود! ونیو 4036 میلیمتر طول دارد که با این حساب 129 میلیمتر از کونا کوچکتر است و از منظر ابعاد تبدیل به کوچکترین کراس اوور هیوندای می شود.

علاوه بر طول کمتر، 30.5 میلیمتر در عرض و 81.3 میلیمتر در فاصله بین محورها از کونا کوچکتر است. طبیعتا این تغییرات عددی موجب شده تا حجم کابین نیز حدود 75 لیتر کمتر باشد. اما ارتفاع ونیو در مقایسه با کونا 15.2 میلیمتر بیشتر است.

از همان ملاقات اول با ونیو، برنامه ویژه هیوندای برای ارائه کوچکترین کراس اوور خود مشخص می شود؛ طراحی متفاوت و جذاب این خودرو دلیلی بر ادعای مطروحه است.

این کوچکترین، ویژگی های ممتازی را به همراه دارد از جمله یک طراحی زیبا که تقریبا در تمامی بررسی های تخصصی امتیاز بالایی را در این بخش دریافت کرده است. در نمای جلو با یک ترکیب فعال از آنچه که در کونا و پالیسید دیده ایم، سر و کار داریم. محصولاتی که نام برده شد جز موفق ترین های هیوندای هستند و الهام گیری از آن برای تولید یک محصول جدید نتیجه خوبی بدنبال داشته است.

چراغ های جلو نازک اما بسیار اثرگذار هستند که با ظاهری مرموز نگاه مخاطب را درگیر خود می کند. دقیقا زیر چراغ های جلو دیلایت های مربعی بزرگ قرار دارند که بصورت یک نوار ال ایی دی جذاب، مه شکن ها را نیز در بر گرفته اند.

اینجا هم گریل(جلوپنجره) همانند سایر محصولات جدید هیوندای یک محیط 6 ضلعی را به خود اختصاص داده و داخل آن بافتی درشت با ظاهر کرومی و لوگوی کمپانی سازنده در مرکز آن، مشاهده می شود. استفاده از این بافت برای گریل انتخابی کاملا عمدی و البته هوشمندانه بوده زیرا براساس اصول طراحی صنعتی مسیر حرکت خطوط بافت گریل اثر مهمی در ایجاد نمایی جدی و قابل اعتماد برای این خودرو دارد. به عبارت دیگر هنگام انتخاب ونیو 2020 مشتری هرگز حس خرید یک کراس اوور ضعیف و کوچک را نخواهد داشت.

ونیو دارای ترکیب رنگ جذابی است. بسته به بازار هدف رنگ خودرو می تواند شامل سفید سرامیکی، مشکی، نقره ای، قرمز و ... باشد و البته با رنگ دوتایی نیز قابل سفارش است.

در ونیو با رنگ دوتایی برای برخی قسمت ها شامل سقف، پشت آینه های کناری، بخش هایی از بامپر(سپر) و فندر(گلگیر) رنگ متفاوتی استفاده می شود.

باتوجه به بازار هدف ونیو با رنگ های جذابی مانند مشکی رنگ اصلی و سفید به عنوان مکمل یا مشکی اصلی و زرد اسیدی مکمل ارائه می شود. در بازار آمریکا فعلا تنها رنگی آبی و مکمل سفید ارائه می شود.

بامپر ونیو پیچیدگی چندانی ندارد و شامل دو بخش پلاستیکی و دو ورودی هوا در طرفین و یک ورودی هوای مستطیلی میان این دو می شود. حضور رنگ متفاوت که اشاره شد؛ اثر مهمی در بهبود ظاهر بامپر جلو و عقب داشته است.

با حرکت به سمت نمای جانبی؛ ابتدا با یک خط شانه قوی روبرو می شویم که بازهم کوچکی این محصول را به خوبی پوشش داده و پیش داوری های مخاطب را به چالش می کشد. فندرهای(گلگیر) جلو و عقب بسیار برجسته و عضلانی هستند بطوریکه بالاترین نقطه آن تقریبا به خط شانه می رسد! این طراحی حجیم و تغییر سطح ایجاد شده در قسمت پایین درب ها و شیب تیز سقف امتیاز مناسبی را برای طراحی جانبی خودرو همراه داشته است.

مدل پایه با رینگ های 15 اینچی آلومنیومی عرضه می شود اما امکان سفارش نمونه 17 اینچی نیز برای خریداران با پرداخت هزینه اضافه درنظر گرفته شده است. رینگ ها جزئیات بالایی به عنوان یک نمونه کارخانه ای در خود دارند.

نمای عقب ونیو را باید ساده ترین بخش طراحی این محصول بنامیم. اینجا غیر از چراغ ها که طراحی محیطی و داخلی جالبی دارند، نکته دیگری برای توجه وجود ندارد.

داخل کابین ونیو ظاهری فانتزی دارد که مخاطب را به یاد محصولاتی مانند فیات 500 ال و سیتروئن سی4 کاکتوس می اندازد. رنگی که در بخش بدنه به عنوان مکمل استفاده شده، داخل کابین هم نقش مهمی برعهده دارد و در بخش های مختلف شامل دوخت بخش های چرمی و صندلی ها، قسمت هایی از سیستم تهویه و بخش های کنترلی خودنمایی می کند.

در مرکز کنسول جلو یک نمایشگر 8 اینچی لمسی قرار دارد که ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی خودرو با پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی است. از جمله امکانات دیگر این محصول می توان به ترمز اضطراری، سامانه تشخیص عابر پیاده، هشدار تصادف از جلو، هشدار خروج از خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خواب آلودگی راننده، سامانه هشدار دنده عقب،  همچنین با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند( پلتفرم بلو لینک هیوندای) می توان دسترسی برخی تنظیمات خودرو را روی تلفن هوشمند در اختیار داشت: مواردی مانند تنظیمات سیستم تهویه هوشمند، لیست پمپ های بنزین و ارسال موقعیت برای سیستم ناوبری خودرو، قفل و بازکردن درب ها و استارت موتور.

بخش از این امکانات به عنوان آپشن موجب افزایش قیمت مدل پایه می شود. این خودرو در آمریکا با مدل های اس ایی و اس ال عرضه می شود. در استرالیا نیز با مدل های اکتیو و الیت.

ونیو از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری با خروجی 121 اسب بخار و گشتاور 113 پوندفوت استفاده می کند. این مجموعه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. وزن خودرو 1133 کیلوگرم است و در بررسی ها میزان مصرف سوخت در حالت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

سیستم تعلیق ونیو در جاده های کوهستانی عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشته است تا جایی که می توانیم آنرا یک خودروی نرم بدانیم. در شرایط شهری و جاده هایی که کیفیت بالاتری دارند قطعا ونیو خود را به عنوان یک خودروی خانوادگی خوش قیمت، بیشتر مطرح می کند.

گفتنی است برای این محصول قیمت پایه 23416 دلار درنظر گرفته شده و در بالاترین آپشن به 29591 دلار می رسد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: