کد خبر: ۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
حجت اله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون: زیرساخت‌های فناوری بانک توسعه تعاون از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

حجت اله مهدیان رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه معارفه دو تن از اعضای هیات مدیره شرکت «سمات» گفت: شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» از مهمترین ارکان زیر مجموعه بانک توسعه تعاون است که پروژه‌های بسیار مهمی در ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و پیشبرد بانکداری الکترونیک را به اجرا در آورده است.
مهدیان نقش شرکت سمات را در توسعه و تسهیل ارتباطات دیجیتال بانک با اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: بانک توسعه تعاون جهت روان‌سازی فرآیندهای بانکداری توسعه‌ای نیازمند زیرساخت‌های قابل اتکایی درحوزه‌های فناوری اطلاعات بوده است که با همکاری و مساعد امور فناوری بانک و شرکت سمات این مهم صورت پذیرفته است.
وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون نقش عاملیتی خود در تکالیف ملی و توسعه‌ای را با اتکا به سامانه‌های الکترونیک ایفا می‌نماید که شرکت سمات اقدامات گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تأمین و تخصیص 34 هزار دستگاه پایانه فروش و استقرار هفتصد دستگاه خودپرداز را از مهم‌ترین تجهیزات الکترونیک این بانک در سراسر کشور نام برد و همچنین اقدامات مشترک بانک توسعه تعاون و شرکت سمات در راستای کارآمد نمودن پایانه‌های فروش وشبکه خودپرداز بانک را مهم برشمرد و گفت: تخصیص مناسب و بهینه ابزارهای پرداخت به تعاونی‌ها و مشتریان اقدام مهمی برای توسعه ارتباطات و خدمت‌رسانی گسترده به جامعه هدف می‌باشد.
درادامه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون راه‌اندازی سامانه اموال ترهینی این بانک را از جمله پروژه‌های مشترک شرکت سمات و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون نام برد و گفت: شرکت‌های تابعه بانک با همکاری مناسب می‌توانند در تکمیل زنجیره ارزش بانک موثر واقع شوند. وی همچنین به شبکه هوشمند ارتباطات و مبادلات تعاونی‌ها و پیاده‌سازی سامانه ملی خرید و فوش محصولات کشاورزی به عنوان محصولات شرکت سمات اشاره نمود.
محمد رضا اکبری مدیر عامل شرکت سمات ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت گفت: طراحی و ایجاد مرکز عملیات شبکه (NOC)، راه‌اندازی مرکز تماس بانک (Call center)، مرکز عملیات بانک توسعه تعاون(SOC)، تولید سامانه مدیریت پایانه‌های فروش(TMS)، و سامانه مدیریت پذیرندگان پایانه‌های فروش (MMS)از مهمترین پروژه‌های بوده است. وی افزود: همزمان با توانمندسازی شرکت سمات، ارائه خدمات و محصولات الکترونیک به شبکه بانکی کشور میسر گردیده است. اکبری طراحی و تولید سامانه شناسایی ذینفع واحد و تولید سامانه تأمین مالی جمعی به سفارش برخی موسسات مالی را در زمره این اقدامات برشمرد.
علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: بانک توسعه تعاون اقدامات زیرساختی مناسبی برای ورود به حوزه بانکداری دیجیتال انجام داده است و در این راستا انبار داده بانک و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز ساماندهی و بکار گرفته شده است.
در ادامه محمد جعفر ایرانی و محمد مباشرزادگان به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» معارفه شدند و مدیران شرکت سمات و روسای ادارات زیر مجموعه امور فناوری اطلاعات گزارشی از اقدامات و پروژه‌های مشترک ارائه نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: