کد خبر: ۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
درصورتی که اپراتورها بتوانند گوشی ایرانی را برای مشترکان خود باندل کنند، مشترک ملزم به استفاه از امکانات اپراتور خود می‌شود و در مقابل، تلفن همراه ایرانی با امکاناتی از جمله خرید قسطی در اختیارش قرار می‌گیرد.

گوشی‌ ایرانی قسطی وارد بازار می شود

موضوع گوشی ایرانی مدت زیادی است که مطرح شده و چند سال پیش هم گوشی‌هایی که به انحاء مختلف در داخل تولید شده بودند، در بازار موجود بوده است. اخیرا نیز محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از برطرف شدن ایرادات گوشی تلفن همراه تولیدکننده داخلی خبر داد و گفت: ایرادهایی که در این گوشی وجود داشت، توسط تولیدکنندگان ایرانی حل شده و نسخه آخر گوشی، انصافا خوب و قابل رقابت با نوع خارجی‌اش است.

او همچنین عنوان کرد که این امکان وجود دارد که پس از اینکه این گوشی به خط تولید رسید، به خبرنگاران دولت داده شود تا پس از بررسی، ایراداتش را اعلام کنند و درباره قیمت تمام‌شده این گوشی تلفن همراه اظهار کرد: قیمت تمام‌شده گوشی ایرانی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که با نمونه شش میلیونی خارجی خود قابل رقابت است، دوربین این گوشی ارتقاء یافته و سرعت پردازش سیستم آن خیلی خوب شده است.

آذری‌جهرمی همچنین خاطرنشان کرد: با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت تفاهم کردیم که یک خط اعتباری ۲۰۰ میلیاردی را برای تحریک بازار موبایل داخلی اختصاص بدهند تا با قرار دادن این پول در اختیار اپراتورها، آن‌ها بتوانند گوشی ایرانی را برای مشترکین باندل کنند. خط تولید این گوشی در حال حاضر ۱۵ هزار دستگاه است که فکر می‌کنم می‌توان خط ۱۰۰ هزارتایی برای آن راه انداخت؛ با این شیوه می‌توانیم سهم گوشی ایرانی را به سهم قابل قبولی در بازار برسانیم و مشکلات را حل کنیم. به این شکل دیگر وابستگی به ارز نخواهیم داشت.

باندل گوشی به چه صورت است؟

به گزارش ایسنا، عرضه گوشی‌های باندل با سیم‌کارت اپراتورهای معتبر در سراسر دنیا، یکی خدماتی است که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته در حال انجام است. باندلینگ گوشی مجموعه‌ای از چند کالا به همراه قیمت آن‌ها در یک بسته به همراه گوشی است که توسط اپراتورها به مشتریان داده می‌شود. برخی از اپراتورها از بسته‌های باندلینگ گوشی استفاده می‌کنند؛ به گونه‌ای که گوشی‌هایی با برندهای مختلف را به همراه خدمات اینترنتی و تماس خود، در یک بسته‌ی باندلینگ در اختیار برخی از کاربران قرار می‌دهند و در زمان تحویل گوشی به مشتریان شرایطی را تعیین می‌کنند و هزینه‌ی آن را به صورت اقساطی حساب می‌کنند.

معمولا همراه این گوشی پکیجی موجود است که تا پایان اقساط می‌توانند از گوشی استفاده کنند؛ مثلا گوشی را با سیم‌کارت در اختیار کاربران قرار می‌دهند و مشتریان به هیج وجه نمی‌توانند سیم‌کارت را عوض کنند و از خدمات تماس و اینترنت این سیم‌کارت تا زمانی می‌توانند استفاده کنند که اقساط گوشی را به‌صورت کامل و سر وقت پرداخت کرده باشند، در صورتی که به شرایط باندلینگ عمل نکنند، بعد از محدودیت زمانی که تعیین شده، گوشی از رجیستر خارج شده و دیگر قابل استفاده نیست.

طبق اظهارات آذری‌جهرمی، درصورتی که اپراتورها بتوانند گوشی ایرانی را برای مشترکان خود باندل کنند، بدین معناست که هر اپراتور با در اختیار قرار دادن گوشی ایرانی، مشترک را ملزم به استفاده از امکانات اپراتور خود می‌کند و اما به ازای آن، می‌توان گوشی تلفن همراه را با شرایطی از جمله دریافت اقساطی، خریداری کرد و این موضوع می‌تواند موجب افزایش سهم گوشی‌های ایرانی در بازار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار