کد خبر: ۸۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
بر اساس اطلاعات مندرج، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ با جهش ۵ هزار و ۶۱۵ واحد به رقم بی سابقه ۳۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسیده و رکورد شکست.

غافلگیری سهامداران از جهش تاریخی بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش ۵ هزار و ۶۱۵ واحد به رقم ۳۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسید و سهامداران را دوباره غافلگیر کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ با جهش ۵ هزار و ۶۱۵ واحد به رقم بی سابقه ۳۲۰ هزار و  ۲۴ واحد رسیده و رکورد شکست. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۴۱۳ واحد رشد کرده و به رقم ۹۳ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. کارشناسان دلیل رکورد شکنی بورس تهران را در مرحله اول فضای مثبت مذاکرات سیاسی و امید به باز شدن راه‌هایی برای انتقال پول و باز شدن راه صادرات دانستند. همچنین تامین نقدینگی برای شرکت‌های بورسی از یک طرف، رکود در بازارهای موازی مانند سکه، طلا،‌ارز، مسکن، همچنین افزایش درآمد ریالی شرکت‌های صادرات محور بعد از جهش نرخ ارز از دلایل رکورد شکنی بازار در بورس اوراق بهادار تهران به شمار می‌رود.

امروز ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از یک میلیون و ۱۶۹ هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۴.۷ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۱۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۵۰۹ واحد رشد کرده و به رقم ۸۶ هزار و ۱۳ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش ۲۴۱۳ واحد به رقم ۹۳ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش ۱۶۱۵ واحد به رقم ۶۲ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش ۷۸۷۷ واحد به رقم ۳۷۱ هزار و ۹۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۴۲۰۲ واحد به رقم ۲۳۲ هزار و ۸۶۷ واحد رسید.شاخص بازار دوم بورس با افزایش  ۱۰۸۷۷ هزار  واحد به رقم ۶۴۹ و ۵۲۷ واحد رسید. با توجه به اینکه بازار دوم معمولا به معاملات بلوکی اختصاص دارد افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل نشان از کد به کد شدن معاملات بلوکی در این بازار دارد. 

امروز نمادهای تاثیر گذار در تقویت شاخص بورس شامل فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، بانک پاسارگاد، تاپیکو و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده‌اند. امروز نمادهای پر بیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم ۴۹۷ ریال، بانک صادرات ۵۶۴ ریال، بانک اقتصاد نوین، ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت گلتاش، بانک پارسیان و آهنگری تراکتور سازی ایران و داروسازی زهراوی، بودند. امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۷۹ واحد رشد کرده و به رقم ۴۲۴۷ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۲۴۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران فرابورس بیش از ۱.۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار