کد خبر: ۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
قیمت رکستون G4 با آغاز شماره‌گذاری در ایران به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت به دلیل جدید بودن خودرو سانگ یانگ رکستون جی 4 بوده و احتمال کاهش آن وجود دارد.در واقع قیمت خودرو رکستون G4 از 950 میلیون تومان به حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است.

رکستون جی 4؛ شاسی بلند کره ای جدید را بیشتر بشناسید

پس از گذشت بیش از بیش از یک سال از زمان رونمایی شاسی بلند رکستون G4 در ایران این خودروی کره ای توانست مراحل دریافت پلاک را بعد از ترخیص از گمرکات کشور با موفقیت پشت سر بگذارد.

این خودرو از سوم مهرماه سال جاری پلاک ملی دریافت کرده است و گویا باقی مانده  خودروهای رکستون G4 نیز در روزهای آینده مراحل دریافت پلاک را طی خواهند کرد و باید به زودی این خودروی شاسی بلند کره ای را در خیابان ها ببینیم.

در همین حال خبرها از بازار نشان می دهد قیمت رکستون G4 با آغاز شماره‌گذاری در ایران به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت به دلیل جدید بودن خودرو سانگ یانگ رکستون جی 4 بوده و احتمال کاهش آن وجود دارد.
در واقع قیمت خودرو رکستون G4 از 950 میلیون تومان به حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. آگهی‌های منتشر شده به خوبی نشان می‌دهند که افزایش قیمت این خودرو به 1 میلیارد و 300 میلیارد تومان کاملا با هماهنگی خاصی انجام شده است؛‌ به بیانی دیگر دلالان و واسطه‌ها در افزایش قیمت رکستون G4 تاثیر مستقیم داشتند. از این رو بهتر است متقاضیان این خودرو برای خرید آن کمی صبر کنند تا قیمت آن کاهش پیدا کند. بررسی بازار خودرو کشور نشان می‌دهد قیمت اکثر خودروها دارای روند کاهشی است و قیمت این شاسی بلند نیز به دلیل اینکه به تازگی به بازار عرضه شده با افزایش همراه بوده و احتمالا کاهش خواهد یافت.

گفتنی است قرار بود در تابستان 97 شاهد ورود این شاسی بلند کره‌ای به بازار کشور باشیم، اما به دلیل مشکلاتی که برای ترخیص خودرو از گمرک به وجود آمد، این برنامه با تاخیر مواجه شد و مشتریان پس از یک سال توانستند این خودرو کره‌ای را تحویل بگیرند. رکستون G4 دارای قابلیت‌های متعددی برای مسیرهای سخت و آفرودی است که مالکان آنها می‌توانند در فصل زیبای پاییز به یک سفر جاده‌ای مهیج بروند.

رکستون G4 به عنوان امپراتور محصولات شرکت کره‌ای سانگ یانگ محسوب می‌شود که نخستین بار در مدل 2017 در بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو شاسی بلند سایز متوسط از کراس اوورهای سایز متوسط بزرگ‌تر بوده و از قابلیت‌های متعددی برای آفرود بهره می‌برد. شرکت سانگ یانگ این خودرو را در بازارهای جهانی با دو موتور دیزلی و بنزینی عرضه می‌کند که بر اساس قوانین بازار ایران رکستون G4 فقط با موتور بنزینی عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه سانگ یانگ ساختار شاسی و اتاق مستقل را برای رکستون G4 در نظر گرفته است، این خودروی کره ای در جایگاه SUVهای واقعی قرار می گیرد و به نوعی قابلیت های برای سفرهای آفرودی دارد.

با نیم نگاهی به جوایز رکستون در سال ۲۰۱۸ مشاهده می کنیم که این خودرو "برنده جایزه برترین خودروی چهار چرخ محرک"، "مقام اول آفرود سال" و " کاندیدای خودروی برتر سال دنیا" را از آن خود کرده است.
در جایزه Grand Prize، که با توجه به قابلیت هایی مانند استفاده، کارایی، عملکرد، ایمنی، ارگونومیک و قیمت اعطا می شود رکستون توانسته است به عنوان گل سر سبد شاسی بلند های کره جنوبی جزو برندگان این جایزه ارزشمند باشد.

رکستون طراحی مدرن و لوکسی دارد که از امکاناتی مانند گرمکن صندلی راننده و سرنشین، سیستم پخش DVD مجهز به ۶ بلندگو، فضای داخل مدرن با چرم طبیعی NAPPA، رادارهای جلو، جانبی، پشت، دوربین۳۶۰ و غیره بهره می برد.
این خودرو مجهز به پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو شارژ است که توانایی تولید 222 اسب بخار را داشته که این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چهار چرخ منتقل می شود.
یکی از مهمترین شاخصه های رکسون جی 4 ساخت بدنه و شاسی چهارلایه مستقل آن از فولاد است. همچنین سازندگان این خودرو در زمینه ایمنی با بکارگیری 9 کیسه هوا( ایربگ) در ۱۳ نقطه، سیستم ضد واژگونی، ترمز اضطراری و انواع سیستم های ایمنی فعال و غیره فعال توانسته اند از موسسه معتبر Korean_NCAP  پنج ستاره ایمنی را دریافت کند.
پس اگر به دنبال خودرویی لوکس بزرگ با قابلیت آفرود واقعی و تکنولوژی روز می باشید رکستون G4  می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد.
رکستون جی 4؛ شاسی بلند کره ای جدید را بیشتر بشناسید

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار