کد خبر: ۸۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
فعالان بازار سهام امروز صاحب رشد ۲۰ واحدی نماگر اصلی بورس بودند اما کاهش قیمت در صف‌های بزرگ و شاخص‌ساز سبب شد شاخص کل هم وزن با افت ۴۰۳ واحدی روبرو شد.

افزایش عرضه‌ سهم‌های بزرگ در بورس تهران

فعالان بازار سهام امروز صاحب رشد ۲۰ واحدی نماگر اصلی بورس بودند اما کاهش قیمت در صف‌های بزرگ و شاخص‌ساز سبب شد شاخص کل هم وزن با افت ۴۰۳ واحدی روبرو شد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای باز شدن معاملات روند کاهشی را از سر گرفت اما پس از حدود ۴۰ دقیقه از آغاز معاملات باز هم روند افزایشی بازگشت و در نهایت با ۲۰ واحد رشد نسبت به روز گذشته در تراز ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحدی قرار گرفت.

اما شاخص کل هم وزن با ۴۰۳ واحد کاهش تا رقم ۹۶ هزار و ۴۲۱ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور با ۱۵۸۱ واحد رشد مواجه شد و تراز ۳۷۹ هزار و ۳۷۲ را پشت سر گذاشت و شاخص بازار اول با ۱۱۵۶ واحد افزایش عدد ۲۳۶ هزار و ۸۵۹ را تجربه کرد. اما شاخص بازار دوم با ۵۰۷۹ واحد کاهش در تراز ۶۶۳ هزار و ۸۸۱ واحدی نشست.

امروز نمادهای معالماتی بانک ملت، مخابرات ایران و ایران خودرو هر کدام به ترتیب با ۲۷۴۷، ۳۴۱ و ۱۱۹ واحد تاثیر افزایشی سعی کردند شاخص‌ها را در تراز بالاتری نگاه دارند.

اما پالایش نفت تهران، گروه مپنا و پالایش نفت اصفهان به ترتیب ۲۵۶، ۲۵۱ و ۲۲۵ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز توانستند با معامله ۳.۵ میلیارد سهم  و اوراق مالی به ارزش ۶۱۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کند.

پس از این گروه، مواد دارویی، خودرو و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را کسب کردند.

امروز در بورس تهران ۱۴۶ نماد با رشد قیمت و ۲۰۸ نماد با افت  رو به رو شدند. در عین حال در فرابورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۹۲ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۰ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به عدد ۲۷۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی در ۵۵۴ هزار و ۶۵۰ دفعه داد و ستد شد.

آیفکس نیز امروز با ۲۱ واحد کاهش مواجه شد و رقم ۴۲۷۲ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۷۶ هزار و ۸۰۶ رسید.

برچسب ها: بورس ، سهام ، اوراق بهادار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار