کد خبر: ۸۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت: خودروی پژو ۳۰۱ بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهایی شهریور سال اینده به تولید انبوه می‌رسد. ایران خودرویی‌ها بعد از افتتاح آزمایشی خط تولید پژو 301 اعلام کردند که قیمت این خودرو حداقل 200 میلیون تومان خواهد بود.

پژو ۳۰۱ شهریور ۹۹ به تولید انبوه می‌رسد + قیمت

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت: خودروی پژو ۳۰۱ بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهایی شهریور سال اینده به تولید انبوه می‌رسد.

 عادل پیر محمدی با اشاره به اینکه صنعت خودرو از صنایع پویایی شناخته می‌شود گفت: امریکا تصورش این بود که صنعت خودرو کشور بعد از تحریم‌ها از پا در می‌آید، اما اینگونه نشد، بعد از بد عهدی وخروج پژو از ایران، باهمکاری سازنده‌ها شروع به ساخت قطعات داخلی پژو ۳۰۱ کردیم.

وی ادامه داد: با شرکت پژو حدود ۴۵ درصد ساخت خودرو ۳۰۱ را اغاز کرده بودیم که بعد از بد عهدی پژو،۵۰ درصد از قطعات اصلی برای ساخت خودرو ۳۰۱ که شامل قطعات سیتم کنترل خودرو، سیستم الکترونیک، قطعات شاسی، ترمز، فرمان برقی و... را دراختیار نداشتیم بلافاصله با سازنده‌ها صحبت کردیم و طراحی ۵۰ درصد قطعات شروع شد.

وی افزود: درصد خودکفایی خودرو ۳۰۱ با ساخت داخلی بیش از ۶۵ درصد است و در طراحی ۵۰ درصد قطعات تولید داخلی است مالکیت معنوی آن برای شرکت ایران خودرو است.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن قالب توسط ۱۵ قالب ساز در حال تولید است و قطعات اصلی در حال طراحی است و امیدواریم تا پایان سال نمونه‌های اولیه خودرو ۳۰۱ را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه خط تولید آماده و توان تولید ساعتی ۱۶ خودرو را داریم گفت: آزمایش خودرو ۳۰۱ با قطعات پژو قبلا صورت گرفته بود، اما به دلیل اینکه هدف ما ساخت و طراحی خودرو است و بدنبال خودکفایی ساخت خودرو داخلی هستیم براساس برنامه بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال اینده خودرو ۳۰۱ به تولید انبوه می‌رسد.

پیر محمدی بیان کرد: در صورتی که سایر صنایع از جمله فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع همکاری کنند ما به خودکفایی بیش از ۸۵ درصد خواهیم رسید.

وی بیان کرد: ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در ساخت این خودرو کمک می‌کند و علاوه ساخت قطعه برخی قطعه سازان کار طراحی هم انجام می‌دهند برخی در ساخت و تعدادی هم در طراحی به ما کمک می‌کنند.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو افزود: ۸۰ درصد قطعات موتور ۳۰۱ ساخت داخل است و برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته ایم و باید امسال مراحل تست را بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در بورد الکترونیک مشکل داریم گفت: ضعف ما در الکترونیک است صنایع الکترونیک کمک کنند تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم به طور مثال در فرمان برقی بیش از ۶۵ درصد به خودکفایی رسیدیم.

وی درباره قیمت خودرو ۳۰۱ گفت: قیمت خودرو برگرفته از عوامل نهاده‌های تولید است، اما سعی می‌کنیم کمتر از قیمتی باشد که شرکت پژو عرضه می‌کند.

ایران خودرویی‌ها بعد از افتتاح آزمایشی خط تولید پژو 301 اعلام کردند که قیمت این خودرو حداقل 200 میلیون تومان خواهد بود.

با در نظر گرفتن نوسان و زمان عرضه نهایی این خودرو به بازار می‌توان 301 را در کورس رقابت با رنو ساندرو استپ‌وی، چری آریزو 5 توربو، بیسو T3 و حتی ام‌جی 360 اتوماتیک قرار داد.

پژو ۳۰۱ شهریور ۹۹ به تولید انبوه می‌رسد + قیمت

 پژو 301 ایرانی در چند تیپ و با چه مشخصات و امکاناتی به بازار می آید?

بر اساس گزارش ها افزایش آپشن های301 در برنامه های ایران خودرو قراردارد و پیش بینی شده تا 2 مورد استفاده از سقف سانروف و نصب مولتی مدیا جدید به پژو 301 اضافه شود.

24 تیر 1398 شرکت «ایران خودرو»  در غیاب «پژو» فرانسه خط تولید خودرو « پژو 301 » را راه‌اندازی کرد. جای خالی پژوی فرانسه را برای تولید پژو 301، قطعه سازان ایرانی و شرکت های دانش بنیان پُر کرده اند.

اما به راستی پژو 301 ایرانی با چه مشخصات و کدام امکانات قرار است تولید شود تا به دست مصرف کننده برسد؟

مهندس «منصور منصوری» مدیر عامل ساپکو؛ شرکتی که تحت مسئولیت و مدیریت او کار تولید خودرو تازه را بر عهده گرفته است چندی پیش در باره موتور این خودرو  گفت: موتور به کار گرفته شده در این خودرو از نوع EC5 با حجم موتور 1.6 لیتری است که نمونه به روزتر و بهبود یافته موتورهای TU5 معروف است.

وی ادامه داد: با ارتقایی که در مورد این موتور انجام شده این پیشرانه توان تولید 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار را دارد.

بعد از موتور، گیربکس به عنوان یکی از اجرای مهم خودرو که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را دارد پرسش دیگر ما از مدیر عامل ساپکو بود که منصوری اینگونه توضیح داد: پژو 301 در ابتدا به صورت گیربکس دستی وارد بازار می شود که گیربکس آن نیز از نوع B4 که نمونه ارتقاء یافته گیربکس های BEکه هم اکنون در خودروی پژو 207 دستی بکار رفته است می باشد.

وی ادامه داد:گیربکس جدید با ارتقاء برخی از قطعات بهبود یافته است، به طوریکه  شیفینگ و شیفتر(سیستم تعویض دنده) در 301 به صورت تغییر یافته و به صورت کابلی طراحی شده که این موضوع باعث روان تر شدن فعالیت  تعویض دنده می شود.

پژو 301 بناست تا علاوه بر نمونه گیربکس دستی به صورت اتوماتیک نیز روانه بازار شود اما نمونه اتوماتیک کی روانه بازار خواهد شد؟

منصوری در پاسخ به پرسش گفت: نمونه های گیربکس دستی نهایت تا اردیبهشت 99 وارد بازار شده و به دست مصرف کننده می رسد. 3 ماه پس از ارائه خودرو به صورت دستی نمونه گیربکس اتوماتیک نیز روانه بازار خواهد شد.

آن طور که مدیر عامل ساپکو می گوید گیربکس اتوماتیک بکار رفته در این خودرو از نوع CVT نیست و گیربکس بکار گرفته شده در آن از نوع AT خواهد بود. این گیربکس 6 سرعته بوده که تکنولوژی آیسین ژاپن را دارد.

پژو 301 بناست تا در 2 تیپ ساده و فول تولید شود که در ابتدا نوع فول آن روانه بازار می شود.

از جمله امکانات خودرو در نوع فول با گیربکس دستی شامل رینگ آلومینیومی 15 اینچ، شیشه بالابر برقی در  جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی، مانیتور لمسی 7 اینچ، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، ،کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد ، ترمز عقب کاسه ای و 2 کیسه هوا در قسمت جلو می باشد.

در نمونه اتوماتیک این خودرو نیز علاوه بر استفاده از گیربگس آیسین ژاپن صندلی برقی 6 جهته و افزایش کیسه هوا (اربگ)  از 2 به 4 ( اربگ های صندلی) پیش بینی شده است.

مدیر عامل ساپکو در پاسخ به این پرسش که چرا برای نمونه فول این خودرو سقف سانروف پیش بینی نشده است گفت: افزایش آپشن ها 301 در برنامه های ایران خودرو قراردارد و لذا پیش بینی شده تا 2 مورد استفاده از سقف سانروف و نصب مولتی مدیا جدید به پژو 301 اضافه شود.

وی با با بیان اینکه در زمینه استفاده از قفل ضد سرقت و همچنین صندلی جدید با راحتی بالا فعالیت های خوبی در 301 انجام شده است گفت: صندلی های این خودرو با قالب سازی هایی که انجام شده است راحتی زیادی دارد که بنا داریم از این نوع صندلی ها در محصولات دیگر نیز استفاده کنیم.

به گفته منصوری پژو 301 ایرانی از مدل 2017 این خودرو برداشت شده است و توانسته است کلیه استاندارهای 85 گانه را اخذ کند. برنامه تولید این خودرو تا پایان سال جاری 4 هزار دستگاه است که این میزان در سال 99 به 50 هزار و تا سال 1400 به 100 هزار خودرو افزایش می یابد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار