کد خبر: ۸۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران عامل بانکهاي دولتي مورد تاکید قرار داد:
دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی طی سخنانی بر اجرای کامل حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال در بانک‌ها تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر اقتصاد در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان این اینکه افزایش شفافیت، افزایش کارآمدی و مدیریت صحیح هزینه‏های بانک‏ها منوط به استقرار بانکداری دیجیتال و هم چنین اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رییس هیأت مدیره، تشکیل هیأت عامل و تشکیل کمیته‏های هیأت مدیره است، اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، بانک ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد.
وی افزود ضروری است بانک‏ها در این امر جدیت و شتاب بیشتری داشته باشند.
دژپسند در ادامه سخنان خود عزم و اراده جدی بانک‏ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت‏های تابعه، اموال تملیکی و همچنین تعدیل شعب بانک‏ها را از اولویت های حال حاضر نظام بانکی برشمرد و افزود: واگذاری شرکت های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از سازوکارهای شفاف ارزیابی، ارزش گذاری و از طریق بورس صورت خواهد پذیرفت .
وی ادامه داد : وزارت اقتصاد در این رابطه که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و قانونگذار است، حمایت های لازم را از بانک ها بعمل خواهد آورد.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در اسرع وقت سازوکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی های مازاد بانک ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید، افزود: مقرر شده است، ارائه شیوه های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحدها به منظور فعالسازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش ها در دستور کار قرار گیرد.
دژپسند در رابطه با قولی که قبلا برای تهیه برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی داده بود، اظهار داشت بحمدالله این برنامه در نيمه دوم شهریورماه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به رییس جمهور محترم تقدیم شد و این وزارتخانه راهکارهای ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری خواهد نمود.
وزیر اقتصاد در خاتمه این جلسه از کمک و همراهی نظام بانکی در اجرای سیاست های اقتصادی کشور و کم اثرکردن توطئه های دشمنان بویژه در اعمال تحریم های ظالمانه تشکر و قدردانی نمود.
وی از بانک ها خواست همچون گذشته حمایت های لازم را از بخش های مختلف اقتصادی و به خصوص بخش تولید بعمل آورند.
بر اساس این گزارش دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این جلسه گزارشی از چالش ها، عملکرد نظام بانکی و برنامه های وزارت اقتصاد برای رفع چالش های پیش رو ارائه و مدیران عامل بانک ها نیز نقطه نظرات خود را در این زمینه عنوان نمودند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: