کد خبر: ۸۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
گفت‌و‌گو| گزارش حادثه قطار «قطار تبریز - مشهد» به مقصد رسید/ گزارش «خروج قطار از ریل در زاهدان» در نیمه راه
خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تکمیل و نهایی شدن گزارش «حادثه برخورد قطار در مسیر تبریز - مشهد» در کمیسیون عمران مجلس خبر داد. تاریخ انتشار: 10:06 - 14 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۹۳۳

گزارش حادثه قطار «قطار تبریز - مشهد» به مقصد رسید/ گزارش «خروج قطار از ریل در زاهدان» در نیمه راهصدیف بدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، از تکمیل و نهایی شدن گزارش «حادثه برخورد قطار در مسیر تبریز - مشهد» در کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

وی تاکید کرد : این گزارش چاپ شده و در نوبت قرائت صحن علنی مجلس قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بیان قصور  افراد و اشخاص پیش از قرائت این گزارش در صحن خودداری کرد و اما گفت که این حادثه مقصرینی داشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: احتمال اینکه آقای آخوندی درباره این حادثه مجددا به مجلس فرار خوانده شود به دلیل ابعاد حقوقی این حادثه وجود ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به حادثه خروج قطار از ریل در زاهدان تصریح کرد: کمیته‌ای در رابطه با این حادثه در کمیسیون عمران تشکیل شده و تلاش می کنیم تا پایان هفته گزارش خروج قطار از ریل در زاهدان را نهایی کنیم.

جمع آوری امضا

سید محمدجواد ابطحی در تاریخ 24 تیرماه  از جمع آوری امضا برای قرائت هرچه سریعتر گزارش جامع «حادثه برخورد قطار در مسیر تبریز - مشهد» در مجلس به خبرنگار میزان خبر داد.

وی تاکید کرد: گزارش جامعه برخورد قطار تبریز - مشهد باید در مجلس قرائت شود چرا که نزدیک به دو سال از این حادثه می‌گذرد، اما هنوز از گزارش جامع این حادثه به مجلس خبری نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: پس از جمع آوری این امضا، نامه درخواست قرائت گزارش حادثه برخورد قطار تبریز- مشهد به هیئت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا قرائت این گزارش در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

شرح حادثه
قطار شماره ۴۸۰۲ تبریز ـ مشهد با ۱۳ واگن در ساعت ۶:۳۲ روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ در محور تهران ـ مشهد قبل از ایستگاه هفت‌خوان و به دلیل ایراد ترمز ناشی از برودت هوا و نقص فنی احتمالی متوقف شده و به اپراتور مرکز کنترل اعلام وضعیت می‌کند.

قطار شماره ۳۲۴۲ سمنان ـ مشهد با ۵ واگن در ساعت ۷:۱۴ همان روز و در دو بلاک قبل از قطار تبریز ـ مشهد متوقف شده و با کارشناس کنترل مرکزی وارد مذاکره می‌شود. نهایتاً دستور حرکت در بلاک‌های قرمز همراه با خاموش نمودن سامانه کنترل اتوماتیک قطار، به قطار سمنان ـ مشهد اعلام می‌شود.

این قطار ساعت ۷:۱۸ حرکت خود را آغاز نموده و پس از ورود به قوس محل توقف قطار تبریز ـ مشهد که به دلیل وجود تپه‌های مجاور، فاقد دید مستقیم مناسب بوده، در ساعت ۷:۲۲ و با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به انتهای قطار جلویی برخورد نموده که تعدادی از واگن‌های انتهایی قطار تبریز ـ مشهد منهدم و تعدادی نیز دچار حریق غیرقابل‌کنترل می‌شود. متأسفانه در این سانحه تعدادی از هم‌وطنان در اثر ضربه برخورد و سوختگی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار