کد خبر: ۸۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
رئیس اتاق اصناف شهرستان نیشابور:
رئیس اتاق اصناف شهرستان نیشابور گفت: بازار خودش پستی‌ها و بلندی‌هایش را هموار می‌کند؛ مانند برف و بارانی که چاله‌های خیابان را به سطح زمین می‌رسانند، معتقدم که بازار را نیز باید همچون باران و برف به حال خود رها کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالله قدمیاری در نشست خبری اتاق اصناف با اصحاب رسانه شهرستان نیشابور گفت: من تولید کننده آلو هستم، هر سبد آلویی که برای پوست کندن به کارگران می‌دادم 12 هزار تومان هزینه داشت اما در حال حاضر این عدد به 27 هزار تومان رسیده است. بالاخره نوسانات قیمت وجود دارد. بازار خودش پستی‌ها و بلندی‌هایش را هموار می‌کند.

وی ادامه داد: مسئول نوسانات قیمت کارخانه‌ها هستند نه فروشندگانی که آن محصولات را می‌فروشند. چرا زمانی که کالایی تولید می‌شود قیمت واقعی آن روی محصول درج نمی‌شود؟ 60 درصد تخفیف برای یک محصولی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد غیرعاقلانه است.

قدمیاری بیان کرد: واحد های صنفی بدون پروانه کسب در شش ماه اول 2565 مورد از 5676 واحد صنفی است. کلیه اخطارهایی که از طرف اتاق اصناف به واحد های بدون پروانه کسب ارسال شده به عدد 1638 می‌رسد. 22 دوره آموزشی برای دریافت پروانه کسب مشاغل مختلف در شش ماهه اول سال برگزار گردیده است. تعداد افرادی که ثبت نام کردند 1260 نفر هستند و با احتساب متقاضیان سال قبل 1361 نفر موفق به دریافت گواهی شده‌اند. مجموع ساعت‌های آموزشی این کلاس‌ها 24 ساعت کامل است.

وی گفت: جمع تخلفاتی که توسط واحد بازرسی اتاق اصناف جمع‌آوری شده متشکل از 643 مورد تخلف، 2 مورد تبلیغ محصولات برخلاف واقع، 21 مورد عدم رعایت دستورالعمل، 8 مورد برگزاری حراج غیر قانونی، 92 مورد عدم صدور صورت حساب، 25 مورد تداخل صنفی، 118 مورد عدم درج قیمت، 3 مورد عرضه خارج از شبکه، 5 مورد کم فروشی،13 4 مورد گران فروشی است.

وی عنوان کرد: اتاق اصناف از پنج کمیسیون بازرسی، حل اختلاف، امور اقتصادی، آموزش و پژوهش، تشکیلات و امور اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است.

قدمیاری اظهار کرد: نزدیک به 14 هزار واحد صنفی در شهرستان شناسایی شده و دارای پروانه هستند.پیش‌بینی می‌شود که اگر تمام شهرستان را با شهرهای اقماری و روستاهایش آمار گیری کنیم این عدد به 18 هزار نیز برسد. با توجه به اوضاع اقتصادی روزانه واحدهای زیادی تعطیل و چند واحد نیز تاسیس می‌شوند اما می‌توان گفت که این روند رو به کاهش است و تعداد تعطیلی‌ها از تاسیسی‌ها بیشتر هستند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار