کد خبر: ۸۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
اعضای شورای تأمین استان ساعاتی پیش با حضور در حسینیه چنارمحمودی در جمع آحاد مردم روستا قرار گرفتند؛ این حضور از سوی بخشی از مردم مورد استقبال واقع شد اما بخشی هم کماکان معترض و گلایه‌مند بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لردگان، عصر امروز جلسه شورای تأمین استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، استاندار، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، دادستان شهرستان لردگان، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل دادگستری، رئیس مرکز بهداشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برگزار شد.

اهالی چنارمحمودی چشم‌انتظار نگاه ویژه مسؤولان/ مردم کماکان معترضند

اهالی چنارمحمودی مدت‌هاست که از شیوع ویروس HIV در روستا و ابتلای تعدادی از اعضای خانواده‌شان به این بیماری نگران و معترض هستند و به نگاه ویژه مسؤولان چشم دوخته‌اند.

اعضای شورای تأمین استان ساعاتی پیش با حضور در حسینیه چنارمحمودی در جمع آحاد مردم روستا قرار گرفتند و دردودل‌های آنان را شنیدند؛ این حضور از سوی بخشی از مردم مورد استقبال واقع شد اما بخشی هم کماکان معترض و گلایه‌مند بودند.

مردم از اقشار مختلف، زن و مرد و حتی روحانی مبلغ روستا در حضور مسؤولان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

مردم منتظر پاسخ شفاف مسؤولان هستند

آنچه که از صحبت‌های مردم نگران روستا برداشت می‌شد چیزی جز روشنگری و پاسخگویی شفاف مسؤولان در خصوص کم و کیف شیوع بیماری نبود.

مردم چنارمحمودی علاوه بر اینکه می‌خواهند پاسخی روشن از چگونگی انتشار بیماری و تعداد مشخص آلوده‌شدگان به ویروس HIV را بدانند، به جد خواستار برخورد با تمام کسانی هستند که کوتاهی و قصور آنان در انتشار بیماری مؤثر بوده است.

بدیهی است که اگر پس از شناسایی مواردی از آلودگی به ویروس HIV در روستای چنارمحمودی، آموزش‌های کافی و درست به مبتلایان داده می‌شد امروز تعداد کمتری درگیر این بیماری می‌شدند، اگر پیشگیری و درمان زودتر در دستورکار قرار می‌گرفت امروز ابعاد این پدیده خیلی کوچکتر از این‌ها بود.

درمان آلوده‌شدگان مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه مردم چنارمحمودی در حضور مسؤولان بود.

 

 

 

 

نماینده عالی دولت در استان در حسینیه روستای چنارمحمودی از مردم بابت توهین‌های احتمالی و ناخواسته مسؤولان عذرخواهی کرد و بر پاکدامنی و سلامت اخلاقی مردم این منطقه صحه گذاشت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) نیز که روز گذشته با حضور خود در میان مردم روستا باعث دلگرمی آن‌ها شده بود چند کلامی با مردم سخن گفت و اظهار داشت: همانطور که دیروز در جمع شما قول دادم که مسؤولان پیگیر موضوع بشوند و من نماینده مردم در شورای تأمین استان باشم، به قولم وفا کردم و در کمتر از 24 ساعت مسؤولان رو آوردم که پاسخگوی شما باشند.

صدالبته که این حضور در جمع مردم دلگرم‌کننده و امیدآفرین است اما مردم باید ببینند که درمان بیمارانشان در اولویت قرار گرفته است و مسؤولان برای کاهش نگرانی‌هایشان آستین بالا زده‌اند.

انتهای پیام/68026/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار