کد خبر: ۸۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
مدیرعامل آبفای استان تهران در تشریح فعالیت‌های این شرکت در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به نمایندگی وزارت نیرو گفت: تاکنون 14دستگاه خودرو سنگین شامل تانکر آب‌رسانی، واترجت برای دفع و شست‌وشوی فاضلاب راه‌ها و نیز 11 دستگاه بویلر برای گرم‌کردن آب در شهرهای نجف (دو دستگاه)، کربلا (شش دستگاه)، کاظمین (یک دستگاه) و سامرا (دو دستگاه) مستقر شده‌اند.

محمدرضا بختیاری گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجهیزات شست‌وشوی شبکه فاضلاب، بهداشت عمومی شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ارتقا یابد.
بختیاری با بیان این‌که این اقدامات با هماهنگی سازمان عتبات و عالیات کشور انجام شده است، گفت: علاوه بر این آبفای استان تهران مسئولیت تامین آب حدود ۵۰۰ موکب مستقر در این شهرها را بر عهده دارد.
او با تاکید بر ضرروت خدمات‌رسانی در حوزه حفظ بهداشت و افزایش رفاه زائران اربعین اظهار داشت: برای فراهم‌کردن بهداشت عمومی زائران شرایط نصب حدود ۱۲۰۰ سردوش حمام را در شهرهای مقدس عراق فراهم کرده‌ایم که از 10 روز پیش از تاریخ اربعین آماده بهره‌برداری می‌شوند که از این تعداد 250 چشمه در نجف اشرف، 600 چشمه در کربلای معلی، 150 چشمه در سامرا، 150 چشمه در کاظمین و 50 چشمه در امام‌زاده سیدمحمد واقع در شهر بَلَد نصب می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که 45 روز پیش از اربعین نیروهای این شرکت برای ارائه خدمات به شهرهای عراق اعزام شده‌اند، گفت: در حال حاضر نیروهای انسانی آبفای استان تهران در دو نوبت و به تعداد 120 نفر شامل کارگر فنی، نصاب و بهره‌بردار در شهرهای سامرا (15 نفر)، کاظمین (25 نفر)،‌ نجف (30 نفر) و کربلا (50 نفر) اعزام شده‌اند تا برای نصب دوش‌های حمام، نصب انشعاب‌های آب و فاضلاب از روی خطوط آب و فاضلاب این شهرها و شست‌وشوی فاضلاب اطراف حرم امام‌ حسین (ع)، بین‌الحرمین و حرم حضرت ابوالفضل (ع) اقدام کنند.
گفتنی است آبفای استان تهران برای اطلاع‌رسانی خدمات‌انجام‌شده و آموزش برخی موارد به زائران و خادمان اربعین حسینی (ع) صفحه اینترنتی ویژه اربعین را به نشانی https://arbaeenabfa.tpww.ir راه‌اندازی کرده و راهنمایی‌های بهداشتی مربوط به پیاده‌روی اربعین در قالب بروشور، بنر و تابلو در ابعاد مختلف به شهرهای عتبات عالیات ارسال شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: