کد خبر: ۸۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
جلسه شورای اداری پست بانک مدیریت شعب استان خراسان جنوبی، پانزدهم مهرماه سال جاری با حضور دکتر شیری مدیرعامل این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر شیری در ابتدای سخنان خود در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور درجمع کارکنان استان گفت: در سفر دستاوردهای خوبی نصیبم شد و از دیدگاه ها و نظرات همکاران بیشتر آشنا شدم.
وی با بیان اینکه در ابتدای ورود به پست بانک ایران، مطالعاتی در حوزه‌های مختلف انجام شد و جهت بهبود شاخص های بانک در تمام حوزه ها برنامه‌های مشخص تدوین و همه ظرفیت های بانک جهت رسیدن به اهداف مشخص شده بکار گرفته شد.
شیری در ادامه با بیان اینکه محور اصلی یک بانک، سپرده‌های آن است افزود: قدرت یک بانک تجهیزمنابع آن است و اگر تجهیزمنابع به خوبی انجام شود سایر گام ها با قدرت بیشتری انجام خواهد گرفت. اگر تجهیز منابع به درستی انجام نشود قطعاً درآمدی حاصل نخواهد شد.
شیری یکی از روش‌های جذب منابع را جذب منابع شرکت‌های بزرگ دانست و اعلام کرد: اما ریسک خروج آن بسیار زیاد است و شعب باید به دنبال جذب منابع پایدار باشند. محور بانک واحدهای اجرائی است و تمام فعالیت‌ها حول محور واحدهای اجرائی برنامه‌ریزی شده است.
مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: شش ماه نخست را با برنامه شروع کردیم و در پایان شش‌ماه اول ارزیابی شعب را انجام دادیم. نحوه پرداخت کارانه را نیز اصلاح کردیم و بر مبنای عملکرد؛ هر شعبه کارانه پرداخت می‌شود و سرپرستی‌هائی که شعب خوبی داشته باشند از کارانه بیشتری منتفع می‌شوند.
وی بیان داشت: در ارزیابی پرداخت کارانه، شاخص‌های مهمی ازجمله سپرده‌ها، بخش ارزی، مطالبات و بانکداری الکترونیک لحاظ می‌شود و استان هائی که در این حوزه‌ها قوی تر عمل کنند پرداخت‌های بهتری خواهند داشت.
دکتر شیری در ادامه مباحث خود درجلسه شورای اداری پست بانک خراسان جنوبی گفت: مدیریت مطالبات از حوزه‌های مهمی است که باید استان‌ها با برنامه ریزی آن را کاهش دهند.
وی افزود: مطالبات بانک موجب خواهد شد منابع بانک درگیر شود و بانک نتواند درسایر حوزه‌ها درآمدزائی انجام دهد، اگر مطالبات بانک وصول شود مزایائی ازجمله؛ کاهش هزینه اضافی، آزادشدن منابع و درآمدزائی مناسب انجام خواهد شد.
دکتر شیری اعلام کرد: زمان خدمات‌دهی دستگاه‌های خودپرداز(ATM) بسیارمهم می‌باشد و باید زمان عدم خدمات‌دهی به حداقل برسد. بطوریکه درپایان سال برخی از دستگاه‌ها بیش از ۲۰۰ ساعت خروج از سرویس داشته‌اند که آمار تأمل‌برانگیزی است و هدف این است که سالانه این زمان ۲۵ درصد کاهش یابد و در شش‌ماه نخست به این هدف دست پیدا کرده ایم.
وی افزود: مدیریت نقدینگی موجب خواهد شد تا بتوانیم در بازار بین بانکی درآمد خوبی حاصل شود. همه استان‌ها به جز تعداد کمی به طرح پویش و مزایای آن وارد شده‌اند و با تلاش استان‌ها امسال وضعیت بانک بسیار بهتر خواهد شد.
علیرضا بینا سرپرست مدیریت شعب استان خراسان جنوبی نیز در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از وضعیت استان در حوزه‌های مختلف ارائه و سپس کارشناسان و رؤسای شعب به تبیین وضعیت حوزه فعالیت خود پرداختند.
همچنین دکتر شیری پس از این جلسه ازچند طرح اشتغال‌زائی تأمین مالی‌شده توسط پست‌بانک‌ایران بازدید و با مسئولان آنها به گفتگو پرداخت.
گفتنی است: دکتر شیری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که توسط معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری خراسان‌جنوبی و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهورعصر امروز ۱۵مهرماه در استان درسالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود نیز حضور می‌یابد.
شایان ذکراست: درحاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های ارائه‌کننده خدمات در روستاها از جمله پست‌بانک‌ایران درمعرض مسئولان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: