کد خبر: ۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
مدیر عامل شرکت هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد این شرکت فرایند تولید ایستگاه‌های مخابراتی 5G جدید را آغاز کرده و نکته مهم این است که در ساخت این ایستگاه‌ها از هیچ قطعه آمریکایی استفاده نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد این شرکت فرایند تولید ایستگاه‌های مخابراتی 5G جدید را آغاز کرده و نکته مهم این است که در ساخت این ایستگاه‌ها از هیچ قطعه آمریکایی استفاده نخواهد شد.

رن ژنگفی بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت هوآوی در یک مصاحبه مطبوعاتی در چین به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت توانایی تولید ایستگاه‌های مخابراتی 5G بدون استفاده از قطعات ساخت شرکت‌های آمریکایی را به دست آورده و تولید آنها را به زودی آغاز می‌کند.


14.jpg


او همچنین اعلام کرد که شرکت هوآوی آزمایش اولیه این ایستگاه‌ها را در ماه‌های مرداد و شهریور با موفقیت به پایان رسانده و در مهر ماه تولید این ایستگاه‌ها را به صورت انبوه آغاز می‌کند. این شرکت در فاز اول خود، 5000 دستگاه از این محصول را تولید می‌کند که در ساخت هیچ‌کدام از آنها از قطعات آمریکایی به کار نرفته است.
هوآوی به شکلی برنامه‌ریزی کرده که بتواند در سال آینده تا 1.5 میلیون دستگاه پایگاه مخابراتی 5G را تولید کند . این عدد پیشرفت قابل توجهی است در مقابل 600 هزار دستگاهی که تخمین زده می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی تولید شود.

بزرگترین شرکت حوزه مخابرات دنیا با وجود اینکه در لیست محدودیت‌های دولت آمریکا قرار گرفته است، توانسته تاثیر کاهش روابط تجاری با شرکت‌های غربی را به حداقل ممکن برساند و تمامی تعهدهای مخابراتی خود به شرکت‌های طرف قرارداد را به بهترین نحو اجرا کند. در عین حال، هوآوی در چنین شرایطی موفق به عقد قراردادهای جدید در حوزه 5G با شرکت‌های متعددی در سراسر دنیا شده است.

اعمال برخی از محدودیت‌های نرم افزاری، باعث شد هوآوی در جهت کاهش وابستگی به گوگل و مایکروسافت، با اتکا به سرویس‌های اختصاصی خود از ساختار متن باز و سفارشی استفاده کند.

نکته دیگر این است که هوآوی اعلام کرده با توجه به اینکه چرخه دانش مورد نیاز برای تولید ایستگاه‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده در شبکه 5G در این شرکت تکمیل شده، توانایی ارایه لایسنس تولید محصولات مبتنی بر این فناوری را به شرکت‌های مختلف (از جمله کمپانی‌های آمریکایی) دارد و این شرکت‌ها می‌توانند از دانش فنی هوآوی در این زمینه بهره برده و محصولات مورد نیاز خود را با استفاده از این فناوری و تحت لایسنس هوآوی تولید کنند.




گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
 seemorgh.com/entertainment
منبع:HUAWEI



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار