کد خبر: ۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
اولین همایش سراسری بازرسان و حسابرسان داخلی بانک قرض الحسنه مهر ايران با حضور رييس و اعضاي هيات مديره در ساختمان ستاد ادارات مرکزي برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، محسن پدرام رییس هيات مديره بانک در ابتداي اين همايش با اشاره به دستاوردهاي اخير بيان داشت: کسب مجوز فعاليت دائمي بانک، برگزاري مجمع عمومي شفاف و بدون هيچ بند حسابرسي و كسب دو موفقيت در عرصه بين المللي از جمله افتخارات بانك درسال جاري است.
وی افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران جایگاه واقعی خود در شبکه بانکي کشور را پيدا كرده است و در تصميمات مهم مورد توجه وزير محترم امور اقتصادي و دارايي، رييس كل محترم بانك مركزي و ساير مسئولين نظام است.
رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران ضمن تاکيد به اهميت بازرسي و حسابرسي داخلي در روند فعاليت بانک اظهارداشت: با بزرگ شدن سطح فعاليت بانک و بالا رفتن حجم كار به طبع اهميت نظارت بيشتر مي شود.
وی تصریح کرد: بازرسان در برقراری صحت، ثبات و امنیت پايدار عمليات بانکي جايگاه ويژه و نقش بسزايي دارند و همکاران ما در اين اداره کل بايد با عشق و علاقه به شناسايي مشكلات احتمالي بپردازند.
محسن پدرام، اعتماد و نظارت را دو مبحث متفاوت و متمایز در بازرسی ها دانست و اظهارداشت: دقت در کار بازرسی خدمت به بانک و جامعه محسوب می شود. بازرسان بايد چشم تيز بين سازمان باشند و تمامي ابعاد فعاليت ها را رصد نمايند.

بدون نظارت و بازرسی، جامعه به انحراف کشیده می شود
عیسی امامی عضو هیات مديره بانک نيز در ادامه بيان داشت: بازرسي وظيفه خطيري در هر جامعه و حکومتي است و مختص تنها جامعه ما نيست و در همه کشورها به ويژه کشورهاي اسلامي اهميت پيدا مي كند.
وی تاکید کرد: بدون نظارت و بازرسی قطعاً جامعه به انحراف کشیده مي شود و لازم است تا تلاش بيشتري در اين زمينه صورت پذيرد.
عیسی امامی با اشاره به اهمیت بازرسي در ساختار بانکي بيان داشت: کارمندان اين بانک، ديگر تجربه، آموزش و تسلط لازم را دارند و اخلاق دروني و تقوا تنها عاملي است که انسان ها را از گناه و تخلف بازمي دارد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: فلسفه بازرسی، نظارت بر اجراي صحيح ضوابط و مقررات و جلوگيري از هرگونه تخلف است و اصلاح ساختار، سالم سازي سازمان و استحکام بخشي از اهداف اصلي آن به شمار مي رود.

بازرسان بازوی توانمند مدیریت هستند
در ادامه، حسن تلیکانی عضو دیگر هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز بيان داشت: بازرسان بازوي توانمند مديريت هستند و سازمان بزرگ، بازرس هاي مسلط و توانمند مي خواهد.
وی ضمن اشاره به عملکرد ۱۲ ساله بانک، افزود: در این مدت گامهای موثری برداشته شده و دستاوردهاي شايسته اي به ارمغان آمده است که باعث مباهات و افتخار کاركنان بانك مي باشد.
حسن تلیکانی در رابطه با جنس فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ايران اظهارداشت: کمک به معيشت مردم و حمايت از اشتغال، بخشي از وظايف بانكداري خرد و اسلامي است به همين منظور بسياري از فعاليت هاي بانك در استان ها متمركز شده است.
وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت عملکرد اداره کل بازرسي و حسابرسي بانک تصريح كرد: بازرسان وظايف نظارتي و حراستي دارند و بايد برنامه اي دقيق و هدفي مشخص داشته باشند.

کنترل و نظارت وظیفه اصلی بازرسان است
سلیمان توکلی عضو دیگر هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز در جمع بازرسان و حسابرسان داخلي بانک اظهارداشت: کنترل و نظارت وظيفه اصلي شما است. پيشگيري بهتر از درمان است زيرا درمان هميشه هزينه دارد.
وی افزود: کشف تخلف تا قبل از وقوع ارزشمند است و در این خصوص بازرسان باید آموزش های کامل ديده باشند بنحوي که ساير همکاران بتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر به آنها مراجعه كنند.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: وظیفه بازرسان صيانت از سازمان و منابع بانک است و در اين راستا بايد اهتمام کافي داشته باشند.
بنا بر این گزارش، در ابتدای این همایش چقازردي رييس اداره کل بازرسي و حسابرسي داخلي ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته، بيان داشت: همه بازرسان مسئوليت خطيري را در پيشگيري از هرگونه تخلف بر عهده دارند.
وی افزود: بانک امروز با چندسال پیش فرق می کند و به سرعت در حال بزرگ شدن است، پس لازم است تا قابلیت ها، توانايي ها و دانش خود را در اين مسير افزايش دهيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: