کد خبر: ۸۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
یک سازمان بین المللی در گزارشی میدانی از تجاوز جنسی شماری از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی به تعدادی از کودکان در جنوب غرب یمن خبر داد و خواستار پیگرد بین‌المللی آنان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گزارش میدانی تهیه شده توسط «سازمان بین‌المللی صلح برای امداد و حقوق بشر» تأیید کرد که دوازده کودک که بعضی از آنها هشت ساله هستند توسط اعضای گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ائتلاف سعودی در شهر تعز مورد تجاوز قرار گرفتند.

تعز در جنوب غرب یمن، شهری مشرف بر تنگه باب المندب است که بخشی از آن تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی اماراتی است.

گزارش مذکور شامل شهادت خانواده‌های چهار پسر  قربانی در این خصوص است. آنها  در گفت‌وگو با این سازمان از تجاوز جنسی به فرزندانشان در یک سری حوادث طی هشت ماه گذشته  صحبت کردند که دو مورد از آن توسط شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح» مورد تجاوز قرار گرفتند.

حزب الاصلاح، شاخه گروه اخوان المسلمین در یمن شناخته می‌شود که در جنگ جاری در یمن از متحدان عربستان سعودی است.

سازمان بین‌المللی صلح برای امداد که مقر اصلی آن در استکهلم (سوئد) است، برای پیگیری و رصد  موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان در تعز، یک تحقیق میدانی انجام داده و شهادت‌های دردناک تعدادی از کودکان را که قربانی تجاوز جنسی شده‌اند، ثبت کرده است.

به گزارش وبگاه خبری «متابعات» یمن، سازمان بین‌المللی صلح برای امداد و حقوق بشر، دستگیری و بازجویی متهمان به تجاوز جنسی به کودکان در تعز و اعمال مجازات‌های قانونی علیه آنها را خواستار شد.

در گزارش مذکور از نهادهای بین المللی مربوطه  پیگرد قانونی مسئولین این گونه حوادث از جمله مقامات کشورهای ائتلاف سعودی خواسته و تاکید شده است: آنها به اتهام مشارکت در این تخلفات و حمایت از متهم اصلی  باید به دادگاه‌های بین المللی معرفی شوند.

سازمان امدادرسانی آکسفام هم چندی پیش با اعلام اینکه ظرف یک سال اخیر حدود هر روز یک کودک در یمن کشته شده‌ است گفت: علاوه بر گرسنگی و بیماری‌های مختلف، حوادث خشونت‌آمیز جان غیرنظامیان یمنی و بخصوص کودکان را تهدید می‌کند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵ (ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار