کد خبر: ۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
استیلی ماموریت ناتمام خاکپور را به پایان می رساند؟
دوقلوهای افسانه ای فوتبال ایران در یک بازی زمانی دقیقا چهار ساله با یک چالش مشابه مواجه بوده اند و آن صعود تیم امید به المپیک است.

به گزارش" ورزش سه" چهارسال پیش در چنین زمانی محمدخاکپور هدایت تیم فوتبال امید ایران را برای حضور در رقابت های قهرمانی زیر23 سال آسیا و همچنین مقدماتی المپیک به عهده داشت و حالا چهار سال بعد از آن روزها ، حمید استیلی این ماموریت را به عهده دارد؛ این موضوع در حالی جالب می شود که بدانیم حمیداستیلی و محمدخاکپور دوقلوهای به هم چسبیده فوتبال ایران بوده اند.


 اواسط دهه شصت و در اوج دوران طلایی فوتبال ایران دوبازیکن جوان از تیم پاس مطرح شدند. هردو اهل محله نازی آباد و همسن بودند ، یکی در دفاع و دیگری در هافبک بازی می کرد. خاکپور و استیلی بچه محل و همکلاسی و رفیق بودند اما در رده های نوجوانان و جوانان در تیم های مختلفی بازی می کردند. استیلی در استقلال جنوب و پاس و خاکپور در راه آهن و شاهین بودند. با این حال رفقای صمیمی سرنوشت جالبی در کنار هم در فوتبال داشتند؛ مثلا هر دو باهم به تیم ملی دعوت شدند، هردو با هم به پرسپولیس، بهمن و سپس گیلانک سنگاپور رفتند و لقب دوقلوی های به هم چسبیده فوتبال ایران را گرفتند.


در سال 69 علی پروین که همزمان سرمربی تیم ملی و پرسپولیس از استیلی و خاکپور می خواهد که به پرسپولیس بروند اما این دو در پاس ماندند و پروین هم نام هردو را از تیم ملی خط زد و همراه خودش به بازی های آسیایی سال 90 در چین نبرد. دوسال بعد اما در پاس شرایط عوض می شود و در حالی که بانک تجارت با رقم قابل توجهی دوقلوها را می خواست آن ها با چهارصدهزارتومان پرسپولیسی شدند.

 


بعد از بازی های مقدماتی جام جهانی 1994 و شکست تیم ملی پروین را نه فقط از تیم ملی که پرسپولیس و فوتبال کنار گذاشتند. وقتی علی پروین را حتی از رفتن به استادیوم هم منع کردند خاکپور و استیلی هم گفتند تا پروین نباشد ما بازی نمی کنیم. فدراسیون فوتبال که امیرعابدینی ریاست آن را به عهده داشت و همزمان مدیرعامل پرسپولیس هم شده بود در نهایت این دوبازیکن را از تیم ملی کنار گذاشت.


این دوبازیکن به بهمن رفتند اما در این مدت آنکه بیشتر با علی پروین ارتباط داشت حمید استیلی بود. آن ها با هم به گیلانگ سنگاپور رفتند و درخشیدند و همزمان ستون های تیم ملی در جام ملت های 96، مقدماتی و جام جهانی 98 فرانسه بودند. در این زمان و با بازگشت علی پروین به پرسپولیس ، حمید استیلی به پرسپولیس بازگشت و شماره 7 را از دست خود پروین گرفت اما خاکپور به بهمن و سپس به مترواستارز پیوست.

 


در واقع می توان گفت دوقلوهای افسانه ای دستکم در مستطیل سبز بعد از رقابت های جام جهانی 98  از هم جدا شدند و مسیرهای مختلفی را طی کردند. سرنوشت اما کماکان برای این دوقلوی های از هم جدای حال حاضر فوتبال ایران سرنوشت های مشابه جدیدی نیز تدارک دیده است. استیلی در سال 88 و خاکپور یک سال بعد از آن هدایت تیم استیل آذین را به عهده گرفتند که البته هر دو نتوانستند این تیم ثروتمند و عجیب را به خواسته های مالکش نزدیک کنند.

 


حالا بعد از مدت ها اما دوباره دوقلوهای به هم چسبیده فوتبال ایران در دهه هفتاد ، بار دیگر روزهای مشابهی را سپری می کنند. خاکپور چهارسال پیش در چنین روزهایی هدایت تیم امید ایران را به عهده گرفت و خیلی زود با کارلوس کی روش سرمربی وقت تیم ملی ایران دچار چالش شد. خاکپور با تیم امیدی که در نهایت نتوانست سردارآزمون و علیرضا جهانبخش را همراه داشته باشد به رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2016 قطر رفت. او با تیم امید در گروه دشواری که میزبان ، چین و سوریه حضور داشتند با دو برد و یک باخت برابر میزبان به مرحله بعدی صعود کرد اما در یک چهارم نهایی با سه گل برابر ژاپن شکست خورد و تیم به المپیک نرسید.

 


حالا حمید استیلی همبازی و دوست صمیمی خاکپور درست در همان شرایط او قرار گرفته است. او این بار باید ماموریتی را که بچه محل و قل افسانه ای اش نتوانست به انجام برساند را تمام کند. آیا استیلی می تواند افسانه دوقلوهای فوتبال ایران را باردیگر احیا کند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار