کد خبر: ۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
رئیس جمهور گفت: معرفی آثار تاریخی فرهنگی ایران به جهان باعث رفع ایران هراسی و بسیاری از اتهامات خواهد شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم رونمایی از 349 شیء تاریخی فرهنگی بازگردانده شده از بلژیک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی که در موزه ملی ایران و سایر موزه‌ها نگهداری می‌شود برای ما بسیار اهمیت دارد؛ چرا که ما را به تاریخ دور و گذشته متصل می‌کند.

روحانی با اشاره به این‌که بسیاری از این آثار متعلق به 3 هزار تا 4 هزار سال پیش است و شاید بیشتر، تصریح کرد: آثار تاریخی برای معرفی فرهنگ ایران به جهان بسیار اهمیت دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: از آثار تاریخی روشن می‌شود که ملت ایران در گذشته برای زندگی خود، روشنایی خانه‌های خود و دفاع از خود از چه وسایلی استفاده می‌کردند.

روحانی با بیان این‌که این اشیاء و آثار مجموعه تاریخ مجسم هستند، افزود: این آثار ما را به خوبی به جهان معرفی می‌کند و باید هرچه وسیع‌تر آنها را به دنیا و همچنین جوانان خودمان معرفی کنیم. چرا که به ما گذشته را نشان می‌دهد که چه تمدن بلندی داشته‌ایم و همچنین امروز می‌توانیم برای آینده از ‌آن درس بگیریم.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که با نشان دادن آثار تاریخی کشورمان به جهان در رفع شدن ایران هراسی‌ها و اتهامات بسیار تأثیرگذار خواهیم بود، گفت: باید وسیله‌ای را فراهم کنیم که مردم جهان و جوانان خودمان این آثار را ببینند؛ چراکه این آثار چراغی از گذشته‌های دور است که آن زمان را برای ما روشن می‌کند و به ما نشان می‌دهد که برای آینده چه کنیم.

روحانی ضمن خسته نباشید به بخش‌های حقوقی و میراث فرهنگی برای بازگرداندن این مجموعه بزرگ به ایران، خاطرنشان کرد: کار عظیمی انجام شده است تا اموال بسیار ذی‌قیمت با این حجم از کیفیت و کمیت به کشور بازگردد.

روحانی با اشاره به این‌که این اشیاء شامل 349 اثر مهم تاریخی باستانی کشورمان هستند، افزود: این اتفاق نشان از توانمندی بخش حقوقی کشور دارد و به ملت ایران تبریک می‌گویم که توانسته‌اند این آثار را به کشور بازگردانند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: