کد خبر: ۸۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
وزارت دفاع ترکیه مدعی شد نیروهای این کشور در جریان عملیات «چشمه صلح»، یک شهر را در شمال استان «حسکه» در سوریه به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع ترکیه دقایقی پیش ادعا کرد که نظامیان این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک موسوم به «ارتش آزاد» توانستند مرکز شهر «رأس‌العین» در شمال سوریه را به تصرف خود دربیاورند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت که نیروهای عملیات چشمه صلح، صبح امروز (شنبه) شهر رأس‌العین (که با نام محلی ساری‌کانی نیز شناخته می‌شود) را به تصرف خود درآورده و این منطقه اکنون در کنترل نظامیان ترکیه و عناصر ارتش آزاد است.

این بیانیه توضیح می‌دهد که محاصره و تصرف متعاقب این شهر در شمال استان حسکه، بعد از موفقیت نیروهای عملیات‌کننده در خاک سوریه در قطع جاده مواصلاتی 721 یا اِ«م4» به این منطقه بود که به رسیدن پشتیبانی به شبه‌نظامیان کُرد حاضر در رأس‌العین کمک می‌کرد.

«یوسف حمود» سخنگوی نیروهای ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه در این باره می‌گوید: «این جاده راه ارتباطی بین نقاط تمرکز عملیات چشمه صلح یعنی دو شهر تل‌أبیض و رأس‌العین است. این پیشروی در جبهه جدید و غافلگیر کننده‌ای بود. در این جبهه، ما توانستیم راه‌های مواصلاتی بین سلجوق، تل‌أبیض و رأس‌العین را با دیگر مناطق قطع کنیم».

حمود همچنین گفت که پیش از این نیروهای عملیات‌کننده توانستند هجده روستا را در مناطق شرقی رودخانه فرات به تصرف خود در بیاورند.

ادعای ترکیه مبنی بر تصرف شهر رأس‌العین در حالی است که خبرگزاری فرانسه دقایقی بعد به نقل از شبه‌نظامیان کُرد این خبر را تکذیب کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه با اسم رمز چشمه صلح خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های این کشور برخی مواضع ی.پ.گ را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، هدف قرار داد.

ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از ۲۳۰ کیلومتر و عرض ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون ۳۰۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.

دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

b6fNGU8B5FZi

LaipaipZcnUF

T3MXDEQEcc6a

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار