کد خبر: ۸۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
شرکت شهروند در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" امکانات لازم برای تردد راحت سالمندان و نابینایان در فضای فروشگاهی خود را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، در بیشتر کشورهای توسعه یافته توجه خاصی به سالمندان و معلولان به عنوان قشری جدایی ناپذیر از سایر شهروندان انجام شده و در تصمیمات و برنامه ریزی های مدیریتی جایگاه ویژه ای برای این افراد در نظر گرفته می شود، شهروندانی که حق دارند مانند سایر افراد به راحتی در شهر تردد کرده و از امکانات آموزشی و رفاهی برابر با دیگران استفاده کنند.
در همین راستا در دوره مدیریت شهری جدید، تاکید زیادی بر مناسب سازی فضاهای شهری برای تردد راحت سالمندان و افراد معلول به ویژه نابینایان که از مشکلات به مراتب بیشتری برای رفت و آمد های خود دارند، داشته است و شعار "تهران شهری برای همه" را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است، شعاری که تحقق آن به عزم و اراده جدی تمامی نهاد ها و موسسات اجرایی در کشور و لزوم فرهنگ سازی های بیشتر در این حوزه نیاز دارد.
فروشگاه های زنجیره ای شهروند، به عنوان بازوی مدیریت شهری که همواره همسو با سیاست‌ها و رویکردهای مدیران شهری حرکت کرده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود فضای فروشگاه هایش را برای تردد راحت سالمندان و افراد معلول مناسب سازی کرده و امکانات ویژه ای را برای خدمت رسانی بیشتر به این افراد در نظر گرفته است تا شعار "شهروند فروشگاهی برای همه" را به صورت عملی در فضای فروشگاهی خود تحقق بخشد.
از اقدامات موثر شهروند در حمایت از سالمندان و نابینایان می توان به رونمایی از سامانه خرید اینترنتی برای هموطنان نابینا اشاره کرد تا این عزیزان نیز مانند شهروندان عادی بتوانند از امکانات و خدمات شهروند بهره‌مند شوند.
همچنین چیدمان محصول و نحوه قرار گیری قفسه ها در فروشگاه های شهروند به گونه ای است که تمام مشتریان بتوانند بدون مشکل به تمامی کالاها و محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، علاوه بر آن به پرسنل شهروند آموزش های لازم در خصوص همیاری به مشتریان و توجه ویژه به سالمندان و افراد معلول داده شده تا در هر نقطه‌ای از فروشگاه‌ به تکمیل فرآیند خریدشان کمک کنند.
شرکت شهروند در صدد است با مناسب سازی فضای فروشگاه‌های خود برای تمام شهروندان از جمله افراد سالمند و معلول زمینه حضور هر چه بیشتر شهروندان در اماکن عمومی و فروشگاهی را فراهم کرده و به مدیران شهری در تحقق شعار "تهران شهری برای همه" کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: