کد خبر: ۸۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
دلايل مثبت چادرملو در بورس؛
شركت معدني و صنعتي چادرملو شركتي فعال در حوزه سنگ آهن است و جزو شركت هايي است كه زنجيره ارزش را تا مرحله توليد شمش فولاد تكميل كرده است.

«كچاد» در گزارش عملكرد 6 ماهه موفق به ثبت فروش بيش از 4700ميليارد توماني شده است كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 2700 ميليارد تومان بوده است.
مدیرعامل چادرملو روز شنبه اعلام کرد بزودی واحد مگامدول اين شركت رسماً افتتاح می شود ، سيد محمود سيدي معاون مالي و اقتصادي چادر ملو درباره اين خبر و عملكرد 6 ماهه اين شركت گفت: واحد مگامدول از دي ماه سال گذشته توليد آزمايشي را شروع كرده بود و اوایل امسال وارد توليد تجاري شد. بر اساس آنچه كه در كدال منتشر كرديم در صورتي كه از آهن اسفنجي براي توليد واحدهاي چادرملو استفاده كنيم 8 ميليون ريال بهاي تمام شده براي توليد فولاد به ازاي هر تن كاهش مي بايد.
او گفت: پيش بيني توليد ما براي اين واحد 1ميليون و 250 هزار تن است كه با توجه به توليد 760 هزار تني در نيمه نخست سال جاري انتظار داريم حجم توليد اين واحد بيش از پيش بيني باشد.
سيدي گفت: انتظار داريم صورت سود و زيان 6ماهه سال مالي 98 در هفته جاري در كدال منتشر شود، از نظر حجمي و سود و زياني بر اساس برنامه حركت كرديم و مشكل خاصي در امر توليد و فروش نداشتيم.
«كچاد» و صادرات شمش
وي درباره وضع تعرفه و مواردي از اين قسم بر صادرات هم گفت: ما در حوزه صادرات كنسانتره و گندله فعال نيستيم و بر اساس سهميه اي كه دولت مشخص كرده ، عرضه مواد اوليه به فولاد سازان را عملياتي كرديم ، بنابراين بودجه ما متاثر از وضع تعرفه ها با انحرافي روبرو نمي شود.
معاون مالي و اقتصادی چادر ملو گفت: در شش ماهه نخست سال جاري در حدود 120 هزار تن شمش فولاد صادر كرديم و استراتژي فروش ما نيز بر اين اساس بوده است كه در زمان هايي كه روند قيمت ها در بازار جهاني صعودي است ، اقدام به فروش كنيم.
وي ادامه داد: در شش ماهه 5ميليون و 111 هزار تن كنسانتره توليد كرديم اما در نيمه دوم سال با توجه به از توليد خارج شدن يكي از خطوط 5 گانه توليد كنسانتره به دليل تعويض آسياب به مدت 2تا 3 ماه توليد اين خط متوقف مي شود كه اين موضوع منجر مي شود كه ميزان توليد در نيمه دوم سال قدري افت داشته باشد البته بايد گفت كه ما به برنامه توليد 9ميليون و 100 هزار تن براي توليد كنسانتره مي رسيم و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.
وي در خصوص تغيير در قيمت كنسانتره و گندله هم گفت: برنامه اي از اين بابت مطرح نيست.
سيدي در پايان به استارت عمليات اكتشاف در آنومالي D19 نيز اشاره كرد و گفت: عمليات اجرايي در راستاي اكتشاف اين پهنه در دست اقدام است و اميدواريم تا 2-3 سال آينده اين پهنه معدني به بهره برداري برسد.
احتمال عبور از بودجه
اين مقام مسئول در «كچاد» درباره علل اقبال بازار به سهام اين شركت هم گفت: عملكرد شركت در شرايط خوبي است و اگر مشكل خاصي رخ ندهد انتظار داريم بالاتر از بودجه نيز پيش برويم، سهام ما در بازار نيز همواره با نوسانات مثبت و منفي روبرو بوده است.
گفتني است ، چادرملو با انتشار گزارش 6 ماهه سيگنال مثبت خوبي در زمينه فروش به بازار صادر كرد و نشان داد سهامداران بايد منتظر انتشار گزارش صورت هاي مالي 6 ماهه مثبتي از اين سهم باشند.
گزارش فروش «كچاد» نشان مي دهد : شركت در 6 ماهه سال 98 به فروش 4761 ميلياردي رسيده و با جهش فروش همراه شده است.
در حالي كه شركت فروش 8951 ميلياردي را براي سال 98 پيش بيني نموده در 6 ماهه موفق شده از بودجه خود فراتر و پوشش 53 درصدي شود!

نام:
ایمیل:
* نظر: