کد خبر: ۸۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

نصرالله پژمان فر

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی

اربعین نشاندهنده یک ظرفیت بزرگ درجهان اسلام و تشیع است که اگر دنیای مسالمت آمیز ادعا می کند که مردم می توانند کنار هم زندگی پرنشاطی داشته باشند و تاکنون موفق نشده اند بیایند و زندگی مسالمت آمیز مردمانی را ببینند که از کشورها و فرهنگهای مختلف هستند اما توانسته اند به تفاهم برسند.

وقتی اصرار داریم جامعه جهانی می تواند شکل بگیرد و اگر اصرار می کنیم نماز جماعتی در دهها کیلومتر می تواند برگزار شود، کافی است به موکبهای اربعین توجه کنند و ببینند که مردم در مسیر 80 کیلومتری چگونه کنار هم با تفاهم و احترام با یک هدف حضور دارند و هنگام اذان با یک امام جماعت نماز می خوانند.

در اینکه اربعین اهمیت ویژه ای دارد شکی نیست، اما اینکه حرکت بدین بزرگی مورد توجه برخی رسانه ها به ویژه رسانه های غربی قرار نمی گیرد ناشی از وادادگی های سیاسی است. البته باید رسانه ها را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کنیم. متاسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی رسانه ها در داخل نه تنها توجهی به اربعین ندارند بلکه تریبونی برای باورهای غربی شده اند و خواسته های غرب را مطرح می کنند. انتظار ما این است که رسانه ها واقعیت ها را نشان دهند و در شرایط کنونی هیچ اتفاقی به اندازه اربعین تاثیر گذار نیست. متاسفانه امپراطوری رسانه ای در دنیا به دنبال بایکوت کردن حرکت عظیم اربعین است که البته تعجبی از آنها نداریم اما تعجب ما از حرکت منفعلانه برخی رسانه های داخلی و حرکت در مسیر رسانه های بیگانه و معاند است.

اکنون حدود 3 میلیون نفر به راهپیمایی اربعین رفته اند که گمان می رود بسیار بیشتر از این بشود به راستی حرکت مردمی بدین بزرگی ارزش رسانه ای شدن ندارد. به نظر می رسد رسانه هایی که اخبار اربعین را پوشش نمی دهند ابزار دست بیگانگان شده و در مسیر خلاف انقلاب حرکت می کنند. اگرچه نمی خواهیم به واسطه بی تفاوتی رسانه ای به راهپیمایی اربعین، این افراد را متهم کنیم ، اما باید بپذیریم که راهپیمایی اربعین بیشتر از آنکه حرکتی سیاسی باشد، حرکتی مذهبی است و کسانی که نسبت به این حرکت بزرگ بی تفاوت هستند، بیشتر از آنکه سیاسی کار باشند، با دین و امام حسین مشکل دارند. بنابر این تاکید داریم راهپیمایی اربعین را سیاسی نکنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار