کد خبر: ۸۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
خبر سخنگوی دولت از حذف یارانه انرژی دهک‌های بالا
سخنگوی دولت گفت: هر تصمیمی برای قیمتهای حاملهای انرژی گرفته شود روی دهک های جامعه استوار خواهد بود و دهک های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

شاخص دولت در حذف یارانه داشتن خودرو ۲۰۰ میلیون به بالاست؟

سخنگوی دولت گفت: هر تصمیمی برای قیمتهای حاملهای انرژی گرفته شود روی دهک های جامعه استوار خواهد بود و دهک های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

علی ربیعی در حاشیه همایش صندوقهای خرد محلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه افراد و دهک هایی از دریافت یارانه حذف می‌شوند آیا شاخص دولت تنها ماشین ۲۰۰ میلیون تومانی به بالا است، اظهار داشت: شاخص ماشین ۲۰۰ میلیون تومانی تنها یکی از شاخص های دولت برای حذف یارانه بگیران است و موارد دیگری شامل قیمت مسکن، درآمد افراد و ... نیز شامل می‌شود.

وی افزود: در صدک های جامعه افرادی داشتیم که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشتند و ما به دنبال حذف یارانه افراد ثروتمند هستیم.

سخنگوی دولت با بیان این که کار حذف یارانه افراد ثروتمند در حال انجام است، متذکر شد: هر ماهه تعدادی از افراد قطع می شود، ولی به طور قطع به دنبال قطع یارانه دهک های متوسط جامعه نیستیم.

ربیعی در پاسخ به این سوال که در مجموع چه تعداد از افراد یارانه شان حذف می‌شود گفت: اجازه دهید این موضوع را وزیر کار اعلام کند اما اینکه گفته می‌شود به یک باره یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف می‌شود، منطقی و شدنی نیست زیرا جامعه بهم می‌ریزد.

وی با بیان این که هر تصمیمی برای قیمت های حامل های انرژی گرفته شود روی دهک های جامعه استوار خواهد بود، تاکید کرد: دهک های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: حذف یارانه‌ها برای افراد ثروتمند انجام می‌شود و ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار