کد خبر: ۸۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
گوگل دقایقی پیش در کنفرانس خود در نیویورک از نسل جدید گوشی‌های خود به نام "پیکسل۴ " و "پیکسل ۴ ایکس ال" ،اسپیکرهای هوشمند هوم نست (هوم مینی)، یک لپ تاپ "پیکسل بوک گو" (Pixelbook go) و سری جدید هدفون "پیکسل بادز" رونمایی کرد.

گوگل از گوشی جدید

گوگل امروز در قالب مراسمی در شهر نیویورک از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد.

گوگل دقایقی پیش در کنفرانس خود در نیویورک از نسل جدید گوشی‌های خود به نام "پیکسل۴ " و "پیکسل ۴ ایکس ال" ،اسپیکرهای هوشمند هوم نست (هوم مینی)، یک لپ تاپ "پیکسل بوک گو" (Pixelbook go) و سری جدید هدفون "پیکسل بادز" رونمایی کرد.

پیکسل۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

پیکسل ۴مجهز به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ اکس ال مجهز به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی است. این گوشی‌ها دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت رم هستند.

گوشی هوشمند پیکسل۴ گوگل دارای ۳ لنز تعبیه شده در دوربین پشت است. این محصول علاوه بر طراحی و ظاهری زیبا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به گوشی‌های هوشمند میان رده "پیکسل ۳ ای"(Pixel ۳A) و "پیکسل ۳ ای ایکس ال "(Pixel ۳A XL) است.

این گوشی‌ها به فناوری باز کردن قفل صفحه توسط تشخیص دادن چهره کاربر و حسگرهای حرکتی مجهز هستند. وجود این دو قابلیت در این گوشی‌ها در ژوئن سال جاری توسط کاربران پیش‌بینی شد و گوگل نیز وجود این دو قابلیت را ۲۹ ژوئیه تأیید کرد.

پیکسل ۴ دارای "تراشه راداری سولی"(Soli radar chip) خواهد بود. با این کار ، پیکسل ۴ باز کردن قفل صفحه با تشخیص دادن چهره کاربر را خواهد داشت که مشابه Face ID اپل است.

این تراشه همچنین می‌تواند حرکات را حس کند و به شما امکان می‌دهد با تکان دادن دست خود در جلوی تلفن، آهنگ‌ها را پخش یا متوقف کنید و یا هشدارها را خاموش کنید. این فناوری توسط تیم پیشرفته فناوری و پروژه‌های گوگل(Google's Advanced Technology and Projects team) ساخته شده است.

گوگل تایید کرد که گوشی‌های جدیدش علاوه بر رنگ‌های پیشین در رنگ دیگری از طیف رنگ نارنجی عرضه خواهد شد. بنابراین این گوشی‌ها در رنگ‌های سیاه، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد.

حسگر اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی است و حسگری ۱۶ مگاپیکسلی نیز  همراه آن است و بنابر گزارش‌ها قیمت پیکسل ۴ با رم ۶۴گیگ ٧٩٩ دلار و پیکسل ۴ایکس ال با رم۶۴گیگ٨٩٩ دلار است.

دوربین این گوشی مجهز به فناوری تصویربرداری محاسباتی و قدرت زوم بالا است. این گوشی از حالت دارک مود پشتیبانی می‌کند و از امروز پیش سفارش آن شروع می‌شود.

از نکات جالب این گوشی‌ها این است که آنها مجهز به فناوری ضبط صدا و تبدیل آن به متن هستند و می‌توانند در زمان حال تمام صداهای ضبط شده و صحبت‌های شما را به صورت دقیق به متن تبدیل کنند.

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ اکس‌ال نمایشگر ۹۰ هرتزی دارند. این بدان معنی است در حالی که اکثر تلفن‌ها دارای نرخ تازه سازی ۶۰ فریم در ثانیه هستند، پیکسل ۴ با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه عرضه خواهد شد. نرخ تازه‌سازی(Refresh rate) به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به روز رسانی یا تازه می‌شود.

از دیگر نکات این گوشی هوشمند این است که به راحتی می‌توانند با کمک دستیار صوتی آن بدون لمس دستگاه و تنها با چند جمله شبکه های اجتماعی خود را چک کنید.

پیکسل بادز


این هدفونها نسبت به هدفون‌های پیشین کوچکتر بوده و با هر بار شارژ میتوان تا  پنج ساعت از آن استفاده کرد و از دستیار صوتی گوگل نیز پشتیبانی می‌کند و یکی از قابلیت‌های اصلی آن حذف کامل صداهای أطراف است و قیمت آن ١٧٩ دلار است و مجهز به بلوتوث بوده و به دلیل کوچک بودن به راحتی در گوش قرار می‌گیرد.

سرویس بازی استادیا

گوگل برای علاقه‌مندان به بازی اینترنتی نیز سرویس جدید خود را ارائه کرده است. این سرویس از ۱۹ نوامبر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان به بازی می‌توانند از اوسط ماه نوامبر از سرویس پخش بازی آنلاین گوگل استفاده می‌کنند.

پیکسل بوک گو

پیکسل بوک Go در نسخه‌های متفاوت و با قیمت ۶۵۰ دلاری به بازار خواهد آمد.سخت‌افزار این لپ تاپ شامل رنج مختلفی از پردازنده‌های اینتل می‌شود.

پیکسل بوک گو ۱۳.۳ اینچ است و مجهز  به پردازنده اینتل Core M3 و رم ١۶ گیگابایتی مجهز خواهد بود.

گوگل هم چنین طی این مراسم از نسخه به روز شده نست هاب مکس و هوم نست و نسل جدید اسپیکر خود به نام نست وای فای رونمایی کرد.

گوگل نست وای فای در واقع ترکیبی از اپ گوگل هوم و دستار گوگل است این اسپیکر مجهز به آنتن وای فای ۴ضربدر ۴ است و قیمت این اسپیکر ١۴٩ دلار است.

نست مینی: در مراسم آی او ٢٠١٩ گوگل از اسپیکر نست های مکس رونمایی کرد و اکنون از اسپیکر دیگری به نام نست مینی که کوچکتر از نست هاب مکس است رونمایی کرد. این محصول فرق چندانی با نست هاب مکس ندارد و تقریبا تنها نسخه کوچک شده آن است. نست مینی مجهز به ٣ میکروفون است که درون آن تعبیه شده اند و علاوه بر آن از فناوری هوش مصنوعی نیز بهره مند است که به آن کمک میکند پردازش اطلاعات را سریع تر انجام دهد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار