کد خبر: ۸۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
لیونل مسی و کریس رونالدو هر کدام سعی در ثبت اسم خود به عنوان بهترین بازیکن تاریخ دارند و برای این مهم، به دنبال شکستن رکوردهای غیرممکن فوتبالی هستند.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، روز گذشته بود که کریستیانو رونالدو با گلزنی به اوکراین توانست به رکورد 700 گل در دوران فوتبالش دست یابد. لئو مسی با 668 گل در تعقیب رونالدو است.  چند روز پیش نیز سرخیو راموس در تیم ملی اسپانیا به رکورد 168 بازی ملی رسید و از رکورد ایکر کاسیاس عبور کرد.

 

رکوردها پی در پی توسط بازیکنان مختلف شکسته می شود و البته هنوز رکوردهایی در فوتبال هستند که یا در شرف جا به جا شدن هستند یا گذر از آنها بسیار سخت و شاید نشدنی باشد.

 

در زیر به رکوردهای فوتبالی اشاره خواهیم کرد:

 

 

بیشترین بازی های ملی: احمد حسن از مصر با 184 بازی ملی از این حیث رکورددار است و بازیکنانی مثل سرخیو راموس درصدد گذر از این رکورد هستند. کاپیتان اسپانیا با 168 بازی ملی در تعقیب احمد حسن است و از این حیث جزو ده بازیکن برتر دنیاست. هدف بعدی راموس گذر از 176 بازی ملی جان لوئیجی بوفون است. کریستیانو رونالدو نیز با 162 بازی ملی برای پرتغال می تواند از رکورد احمد حسن عبور کند.

 

بیشترین تعداد بازی در تیم های باشگاهی و ملی: پیتر شیلتون گلر سابق تیم ملی انگلیس از این حیث رکورد دار است. او 1390 بازی در دوران فوتبالش انجام داد و پس از او روجریو سنی گلر برزیلی با 1241 و ژاوی هرناندز با 1140 بازی قرار دارند.

 

بیشترین تعداد گل در یک دوره جام جهانی: ژوس فونتین فرانسوی در جام جهانی 1958 توانست به تنهایی 13 گل به ثمر برساند و رکورد او به نوعی دست نیافتنی به نظر می رسد. میرو کلوزه مهاجم سابق آلمان در جام جهانی 2002 توانست 8 گل به ثمر برساند و با زدن 16 گل در تمام دوره های جام جهانی که حضور داشته، از این حیث رکورد دار است. رونالدو در جام های جهانی زننده 7 گل بوده و به نظر نمی رسد که در جام جهانی قطر هم به حد نصاب 16 گل برسد.

 

بیشترین گل در بازی های باشگاهی و ملی

رونالدو روز گذشته به رکورد 700 گل رسید و حالا او یک گل با گرد مولر فاصله دارد. بالاتر از مولر و رونالدو، پوشکاش با 709 گل، روماریو با 748 گل، پله با 779 گل و جوزف بیسکان با 805 گل قرار دارند. لیونل مسی هم 668 گله است و به نظر می رسد که به همراه رونالدو تا پایان دوران فوتبال شان از رکورد بیسکان گذر کنند.

 

بیشترین تعداد گل در بازی های ملی: این رکورد در اختیار علی دایی با 109 گل است و رونالدو اکنون با 95 گل ملی در تعقیب اوست. مسی 68 گله است و نیمار هم در 27 سالگی توانسته 60 گل ملی را به ثبت برساند.

 

بیشترین تعداد گل در لیگ قهرمانان: کریستیانو از این حیث با 127 گل رکورد دار است و مسی با 15 گل اختلاف او را تعقیب می کند. رائول با 71 گل زده سوم است و کریم بنزما نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

 

بیشترین گل در یک سال: لیونل مسی سال 2012 میلادی توانست 90 گل برای بارسا و تیم ملی آرژانتین به ثمر برساند و از رکورد 85 گل گرد مولر در سال 1972 عبور کرد. مسی با 82 گل در فصل 12-2011 رکورد بیشترین گل در یک فصل فوتبالی را نیز در اختیار دارد. پس از او پله با 75 گل قرار دارد(فصل 58-1957).

 

بیشترین عنوان قهرمانی اروپا: پاکو خنتو اسطوره رئال با شش قهرمانی در رتبه اول قرار دارد و دی استفانو، ریال، ساراگا، آلونسو، لسمس، خوانیتو آلونسو، ماتئوس، پائولو مالدینی، کاستاکورتا و رونالدو 5 عنوان قهرمانی در کارنامه دارند. از بین آنها فقط رونالدو هنوز در فوتبال فعالیت دارد. مسی، پیکه، راموس، مارسلو، واران، کروس، بنزما، ایسکو، کارواخال، ناچو، مودریچ، کاسیمیرو و گرت بیل نیز 4 عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورده اند.
 

بیشترین قهرمانی در جام جهانی: رکورد در اختیار پله است که در سال های 1958، 1962 و 1970 با برزیل فاتح جام جهانی شد.

 

بیشترین توپ طلا و کفش طلا: رونالدو و مسی هرکدام 5 توپ طلا در کارنامه دارند و از حیث کفش طلا نیز مسی با کسب شش عنوان در رده اول قرار دارد. رونالدو 4 کفش طلا دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار