کد خبر: ۸۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت صدا و سیما به دلیل زانو درد و مشکلات جسمانی نتوانسته در صف پیاده‌روندگان امام حسین(ع) در اربعین باشد اما همیشه این فضا او را به یاد فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» می‌اندازد

نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت صدا و سیما به دلیل زانو درد و مشکلات جسمانی نتوانسته در صف پیاده‌روندگان امام حسین(ع) در اربعین باشد اما همیشه این فضا او را به یاد فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» می‌اندازد

نصرالله مدقالچی: پیاده‌روی اربعین حالت روحانی دارد مثل فیلم محمد رسول‌الله(ص)

نصرالله مدقالچی یک دوبلور منظم اصیل و کاربلد است؛ وقتی از او می‌پرسم کاراکتر و نقشی مانده که دوست داشته باشید آن را شما بگویید به نام "رابرت دنیرو" اشاره می‌کند.

مدقالچی اعتقاد دارد که افراد غیرحرفه‌ای با کمک اینترنت فیلم‌ها را دوبله می‌کنند و روی سایت قرار می‌دهند؛ آنها تحصیلات درستی در زمینه ترجمه ندارند؛ اما ما در تلویزیون مترجم‌های درجه یک و کار بلد داریم. همچنین کسانی هم که کار فنی انجام می‌دهند بسیار کارشان ظریف و سخت است و تنها عده خاصی می‌توانند به خوبی از عهده کارهای فنی برآیند.

وقتی از او پرسیدم "پیاده‌روی اربعین"؛ بسیار این اتفاق را باشکوه و با عظمت دانست اما حسرت خورد که زانو درد دارد و نمی‌تواند در این پدیده معنوی حاضر باشد. مدقالچی گفت: برای من این فضای پیاده‌روی اربعین حالت روحانی دارد مثل فیلم محمد رسول‌الله(ص).

این دوبلور و گوینده سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه سناریوهای خوب نوشته شود و کارگردانان با تأمل کارهای خوبی برای زدن حرف‌های مهم دینی و بازگو کردن اتفاقات تاریخی مذهبی، بسازند افزود: ساختن فیلم‌های دینی با سناریو و تیم سازنده قدرتمند همیشه تأثیرگذار بوده و هست. شما وقتی یک بخشی از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» را ببینید تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ همان جایی که ابوسفیان می‌گوید "محمد از قلب‌ها وارد می‌شود". فیلم‌های خوب در این حوزه می‌توانند بسیار موثر باشند و مردم خیلی راحت معارف و مفاهیم آن را می‌پذیرند. 

مدقالچی تأکید کرد: من امیدوارم امام حسین(ع) و اتفاقات عاشورا همیشه سرمشق جوان‌های ما باشد؛ مبارزه، شجاعت و تقابل با ظلم و جور آن حضرت مدل و الگوی موثری برای همه جهانیان است؛ چقدر خوب است که از این رشادت‌ها و سلحشوری‌ها فیلم‌های خوب و کارهای نمایشی جذاب و موثری ساخته شود.

این گوینده و دوبلور ماندگار تلویزیون با اشاره به اینکه همیشه دنبال رضایت مردم بوده‌ام و عشق به این وطن دارم، گفت: شاید کاراکتری نمانده باشد که دوست داشته باشم به جای او صحبت کنم؛ البته اگر شرایطی فراهم شود دوست دارم دوبله کاراکتری چون "رابرت دنیرو" را هم تجربه کنم. من همیشه دنبال رضایت مردم بوده‌ام؛ اقامت دائم آلمان را هم دارم اما عشق به این وطن دارم. شاید کسانی که از این سرزمین می‌روند و یا به دنبال رفتن هستند، به این سرزمین وابسته نیستند اما من وابسته هستم.


بیشتر بدانید : در شهرک 14 میلیاردی فیلم محمد رسول الله چه می گذرد؟!!

بیشتر بدانید : دوبلورهای بزرگی که هنوز در میان ما هستند

بیشتر بدانید : مردان دوبله ایران+ عکس

بیشتر بدانید : هنرمندان برای پیاده روی بزرگ اربعین راهی کربلا شدند: از افسانه بایگان تا...

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com


برچسب ها: اربعین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار