کد خبر: ۸۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش شفاف: هزاران سال است که انسان از تماشای ورزش‌های مختلف لذت می‌برد. از بازی‌های باستانی المپیک تا ورزش‌های متنوع دیگری که انجام می‌شوند، به ما نشان می‌دهند که این تفریح سالم برای انسان تا چه اندازه مهم است.

ورزش‌های زیادی وجود دارند که در نقاط مختلف دنیا مردم زیادی را به تماشای خود می‌کشانند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی ورزش‌هایی بپردازیم که سالانه میلیون‌ها تماشاگر و بیننده این آن‌ها را دنبال می‌کنند.

۲۵. کشتی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها محسوب می‌شود که قدمت آن به ۱۵هزار سال قبل بازمی‌گردد. این ورزش جذاب در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این ورزش در سال ۱۸۹۶ جزء ورزش‌های بنیادی المپیک نامگذاری شد.


۲۴. واترپلو

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

واترپلو که در انگلستان اختراع شده، ورزشی است که از تلفیق چند ورزش دیگر به وجود آمده است و قوانین خاص خود را دارد. این ورزش که بعد از فوتبال و تنیس در انگلستان محبوب‌ترین ورزش محسوب می‌شود، از سال ۱۹۰۰ جزء ورزش‌های المپیک نیز به حساب می‌آید.


۲۳. تنیس روی میز

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

انجمن تنیس روی میز بین‌المللی در سال ۱۹۲۵ در شهر «برلین» تاسیس شد. این ورزش در چین و سایر کشور‌های آسیایی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تنیس روی میز در سال ۱۹۸۸ به صورت رسمی به یکی از ورزش‌های المپیکی تبدیل شد.


۲۲. هرلینگ

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

هرلینگ که نزدیک به ۳هزار سال پیش در کشور ایرلند اختراع شد، ورزشی با قوانینی شبیه به فوتبال است و یکی از سریع‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود. البته این ورزش فقط در کشور‌هایی مانند انگلیس، استرالیا و نیوزلند طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از کشور‌ها هنوز ناشناخته است.


۲۱. اسکی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

در ابتدا اسکی روشی برای جابه‌جایی در کوهستان به شمار می‌رفت و جزء ورزش‌های رسمی به حساب نمی‌آمد. اما در سال ۱۹۳۶ اسکی نیز به ورزش‌های المپیکی پیوست و امروزه یکی از رقابتی‌ترین و دیدنی‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود.


۲۰. بدمینتون

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

اولین باشگاه رسمی بدمینتون در سال ۱۸۷۷ کار خود را آغاز کرد، اما این ورزش تا سال ۱۹۳۰ طرفداران زیادی نداشت و از محبوبیت زیادی برخوردار نبود. گاهی اوقات در این ورزش سرعت توپ به ۳۲۰ کیلومتر نیز می‌رسد که این امر به جذاب‌تر شدن آن کمک کرده است. اما علی‌رغم محبوبیت زیاد، این ورزش تا سال ۱۹۹۲ جزء ورزش‌های المپیکی به حساب نمی‌آمد.


۱۹. هاکی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

منشا ورزش هاکی به یونان باستان برمی‌گردد، اما شکل و قانون‌های امروزی این ورزش توسط کشور اسکاتلند به ثبت رسیدند. این ورزش ابتدا ورزشی اشرافی به حساب می‌آمده است. هاکی در سال ۲۰۱۲ سومین ورزش پربازدید المپیک شناخته شد.


۱۸. هنر‌های رزمی ترکیبی یا MMA

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

این ورزش رزمی، ترکیبی از ورزش‌های تکواندو، جوجیتسو، جودو، کیک بوکسینگ و سایر هنر‌های رزمی است. در سال ۱۹۹۳ مسابقات قهرمانی جهان هنر‌های رزمی ترکیبی در آمریکا برگزار شد. با وجود خشن بودن، این ورزش نیز یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا به حساب می‌آید.


۱۷. بولینگ

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

منشا این ورزش نیز مربوط به چند هزار سال قبل است و به کشور مصر بازمی‌گردد. این ورزش قبل از آن که در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کند یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در کشور آلمان نیز به حساب می‌آمد. بولینگ ورزشی داخل سالنی است که نیاز به تمرکز و مهارت بالایی نیز دارد.


۱۶. هندبال

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

اولین مسابقه‌ی رسمی هندبال در المپیک سال ۱۹۲۵ و بین دو کشور آلمان و بلژیک برگزار شد. هندبال بعد از فوتبال، محبوب‌ترین ورزش در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود.


۱۵. دو و میدانی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

مانند بسیاری از ورزش‌ها این ورزش نیز جزء ورزش‌های المپیک محسوب می‌شود. ورزش دو و میدانی که آمادگی جسمانی بالایی نیز می‌طلبد یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود.


۱۴. لاکراس

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

ورزش لاکراس یکی ورزش‌هایی است که به سرعت در حال جهانی شدن است. این ورزش گروهی، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در اروپا و استرالیا است.


۱۳. دوچرخه سواری

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

از زمان اختراع اولین دوچرخه، این وسیله همواره یکی جذاب‌ترین اختراع‌های بشر به شمار می‌رفته است. اولین مسابقات دوچرخه سواری در کشور فرانسه و در سال ۱۹۰۳ برگزار شد. از آن سال تا به امروز هر ساله مسابقات دوچرخه سواری در کشور فرانسه انجام می‌شود و این مسابقات تقریباً در ۱۸۸ کشور جهان به صورت زنده نیز پخش می‌شوند.


۱۲. فوتبال آمریکایی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

با وجود اینکه مسابقات این ورزش در کشور‌های محدودی برگزار می‌شود، اما این ورزش نیز یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا به حساب می‌آید. این ورزش که تلفیقی از ورزش‌های راگبی و فوتبال است در ایالات متحده میلیون‌ها طرفدار دارد.


۱۱. فرمول ۱

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

سرعت ماشین‌ها در این مسابقات حتی به ۳۷۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. اولین مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ در سال ۱۹۰۶ برگزار شد. از آن زمان تا به امروز این مسابقات یکی از پربیننده‌ترین مسابقات در دنیا به حساب می‌آید و کشور‌های متعددی میزبان این مسابقات بوده‌اند.


۱۰. بیسبال

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

بیسبال یکی دیگر از ورزش‌هایی است که در آمریکا به وجود آماده است. اما این ورزش در سایر کشور‌ها نیز طرفدارانی دارد. اولین مسابقات جهانی بیسبال در سال ۱۹۰۳ برگزار شد و از آن زمان تا به امروز این ورزش به ورزشی بین‌المللی تبدیل شده است.


۹. بوکس

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

در ابتدا ورزش بوکس بدون هیچ قانونی بین دو مبارز صورت می‌گرفت. اما با گذشت زمان و آسیب زیاد به مبارزان، قانون‌هایی در جهت حمایت بیشتر از مبارزان اعمال شد. با این وجود این ورزش کماکان ورزشی خشن به شمار می‌آید. تا جایی که برگزاری مسابقات این ورزش در بعضی از کشور‌ها ممنوع اعلام شده است. اما هنوز این ورزش در بین مردم سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.


۸. راگبی

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

ورزش راگبی که نخستین بار در انگلستان به ثبت رسیده است یکی دیگر از ورزش‌های محکم و خشنی است که به شدت در حال رشد و جهانی شدن است.


۷. والیبال

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

این ورزش در سال ۱۸۹۵ به ثبت جهانی رسید و اولین مسابقات بین‌المللی والیبال در سال ۱۹۴۹ برگزار شد. والیبال که ورزشی گروهی است یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های توپی محسوب می‌شود که در سال ۱۹۶۴ نیز جزء ورزش‌های المپیکی نیز به شمار می‌آید.


۶. هاکی روی یخ

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

منشا ورزش هاکی ممکن است به چند هزار سال پیش برگردد، اما نخستین مسابقات هاکی روی یخ در سال ۱۸۷۵ در «مونترال» و در کشور کانادا برگزار شد. امروزه این ورزش یک ورزش بین‌المللی محسوب می‌شود و کشور‌های زیادی در جام جهانی هاکی روی یخ شرکت می‌کنند.


۵. تنیس

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

یکی از پر جایزه‌ترین ورزش‌های دنیا تنیس است که در انگلستان و استرالیا و آمریکا طرفداران زیادی دارد. اگر قوانین این بازی را بدانید، خواهید فهمید که تنیس بسیار ورزش جذابی است. سالانه مسابقات جهانی زیادی در سراسر دنیا در ورزش تنیس برگزار می‌شوند.


۴. گلف

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

اسکاتلندی‌ها ادعا می‌کنند که نخستین بار آن‌ها بوده‌اند که این ورزش را به ثبت رسانده‌اند. گلف ورزشی بین‌المللی است و سالانه چند میلیون دلار به برندگان مسابقات این ورزش اهدا می‌شود و شرکت کنندگان زیادی برای اول شدن در مسابقات جهانی گلف با هم به رقابت می‌پردازند.


۳. کریکت

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

کریکت که نخستین بار در بریتانیا مسابقات آن برگزار شد، امروزه در کشور‌های هند، کامبوج و پاکستان محبوب‌ترین ورزش به حساب می‌آید. همچنین کریکت سالانه با حدود دو میلیارد نفر بیننده، سومین ورزش پربیننده در جهان محسوب می‌شود.


۲. بسکتبال

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

بکستبال یکی دیگر از ورزش‌های محبوب و جهانی است که مسابقات بین‌المللی آن بین ۲۰۰ کشور برگزار می‌شود. حدود ۳۰۰میلیون نفر در سراسر دنیا این ورزش را انجام می‌دهند. پرتاب‌های ۳ امتیازی در این ورزش نیاز به مهارت بالایی دارند و باعث جذاب‌تر شدن این بازی می‌شوند. در حال حاضر آمریکا قدرتمندترین تیم بسکتبال دنیا را در اختیار دارد.


۱. فوتبال

۲۵ ورزش محبوب در دنیا

فوتبال ورزشی است که تقریباً برای همه مردم دنیا شناخته شده است. مسابقات جام جهانی در ورزش فوتبال که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، پربیننده‌ترین رویداد در سراسر دنیا به شمار می‌آید و کشور‌های زیادی برای دیده شدن تلاش می‌کنند تا در این مسابقات شرکت کنند و در کنار فوتبال، فرهنگ خود را به مردم سراسر دنیا نشان دهند.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار