کد خبر: ۸۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
تلاش دولت انگلیس برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در زمان تعیین شده قبلی، با تصویب متممی در پارلمان این کشور با شکست مواجه شد

تلاش دولت انگلیس برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در زمان تعیین شده قبلی، با تصویب متممی در پارلمان این کشور با شکست مواجه شد

برنامه اجرای برگزیت بار دیگر مختل شد

پارلمان انگلیس در جلسه ویژه روز شنبه متممی را مورد تصویب قرار داد که برنامه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را برهم زد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، متمم «لتوین» با ۳۲۲ رأی موافق در برابر ۳۰۶ رأی مخالف مورد تصویب قرار گرفت. بر اساس این متمم اگر اطمینان کافی از اجرای حساب‌شده برگزیت و موارد درج شده در توافق با بروکسل وجود نداشته باشد، دولت مجبور خواهد شد تاریخ اجرای برگزیت را تمدید کند.

دولت جانسون تصمیم داشت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را با توافق یا بدون توافق با بروکسل از اتحادیه اروپا خارج کند اما با تصویب این متمم مجبور خواهد شد زمان اجرای برگزیت را احتمالاً تا آخر ژانویه سال آینده میلادی تمدید کند.

جانسون تهدید کرده بود اگر این اصلاحیه رأی بیاورد، کابینه دولت در رأی‌گیری بعدی که درباره تصویب توافق برگزیت خواهد بود شرکت نخواهد کرد.

او در جلسه پارلمان در واکنش به تصویب این متمم گفت: « با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت] مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور به این کار کند».

جانسون افزود بهترین چیز خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر خواهد بود و او اهمیتی نمی‌دهد که تا آن زمان توافقی رخ داده باشد یا خیر. او همچنین وعده داد قانون مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را هفته آینده تقدیم پارلمان می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار